glis skrev:erisara skrev:glis skrev:erisara skrev:glis skrev:
Min mor fick handla ut och så har jag snott rakstickor av henne så länge. Längtar hem efter mina knit-pros eller vad det nu är de heter.
Jaja, där ser man, du utnyttjar din mor som langare alltså?
Eftersom jag för en gångs skull hade tid att följa länkar så kan jag konstatera att det var ett snyggt mönster du ska sticka i vart fall.
Jag tycker att det är lite lurigt att lägga in bilder, därav länken, men jag hade gott och väl hunnit i gårkväll
Jag skall gottgöra med bilder på pågående stickning. Det går hyfsat fort nu när jag lärt mig mönstret och sjalen inte hunnit bli så bred än.
Jag är i Stockholm som sagt, men hade inte ärenden in till stan (förrän idag, men nu skall här göras stan!) men mor skulle in. Hon fick välja färg, jag litar blint på hennes färgkänsla!
Jag menade inte att klaga på att du inte la in en bild direkt om du uppfattade det så, för det var inte alls meningen i sådana fall. *ber om ursäkt för att det gick att tolka så* Fast bilder på resultatet ser jag gärna förstås.
Sedan när du sa köpa ut så associerade jag direkt till något man bad äldre kompisar om att göra från andra ställen när man var 19 . Fast det är klart, garn är ju vid den åldern en helt laglig drog (lagstiftarna har nog inte förstått hur besvärlig garn-:twisted: kan vara, då hade de nog förbjudit sådana samhällsfarliga varor).
Jag tycker själv att det är mycket roligare när folk lägger in bilder direkt, jag kollar inte heller länkar så ofta så det var mest självkritik. Jag skall försöka ta bild, men nu får jag nog vänta tills jag har kommit hem till rundstickan, här på mors rakstickor blir det redan knorvit för jag har kommit så långt redan!
Det kändes lite wild and crazy att skicka morsan att köpa ut. Hon valde ett helt grått garn som nog blir väldigt användningsbart.
Skoj när det går fort att sticka.
Själv tog det lite stickstop för mig igår.

Jag hade planerat att börjat sticka "Knotty"-vanatarna som fanns med tidigare i tråden men det visade sig att garnet jag tänkt använda inte funkade. Det blev alldeles för tjockt och styvt. Så jag har precis repat upp allt jag gjort och vet inte alls vad jag ska sticka nu. Jag har gett mig själv garninköpsstopp fram till syfestivalen eftersom jag hoppas ha gjort lite plats i garnlådan tills dess och jag känner mig allmänt oinspirerad nu när det jag tänkt sticka inte funkade. Bah! *hade det funnits en smily som putade med underläppen och såg tjurig ut så hade jag använt den här*
Så, har någon något inspirerande? Det jag har i garnväg är blandade restgarner av raggsockskvalitet, 100 gram "något för tjockt för Knotty"-strumpgarn, 300 g mjukt ull/akryl-blandning , rsetgarner av drops karisma samt lingarn tänkt för disktrasor.
E 8:e Juni -03 & T 9:e Februari -08
Får bära alldeles för lite numera.
Min pyssliga blogg:
http://mammagarnar.blogspot.com/