- ons jun 24, 2009 17:52
Det är varmt här. Riktigt varmt. Det känns inte bra att bära en liten nyfödd alltför länge i sträck, tycker jag, fastän jag har den svalaste sjal man kan få tag på. När jag börjar känna mig för varm är nog han också för varm, tänker jag. Jag har en solfjäder som jag fläktar oss med och använder för att skugga mot solen, och jag försöker hålla mig inomhus under den varmaste delen av dagen. Och så tar jag ur honom för en amningsslurk då och då (nej, jag fixar ännu inte att amma i sjalen)
Hur tänker ni andra om det här? Hur varmt är för varmt? När börjar det bli dåligt att bära? I riktigt varma länder bär man ju också barnen, så det är klart att det går.
Hur tänker ni andra om det här? Hur varmt är för varmt? När börjar det bli dåligt att bära? I riktigt varma länder bär man ju också barnen, så det är klart att det går.
Senast redigerad av wokka den ons jun 24, 2009 22:16, redigerad totalt 1 gånger.
Nummer ett oktober 05. Bärs numera bara på axlarna och i famnen.
Nummer två, 17 juni 2009. Bärs mest i vår gamla Patapum, samt ibland i en plommonlila Maya Wrap ringsjal.
Nummer två, 17 juni 2009. Bärs mest i vår gamla Patapum, samt ibland i en plommonlila Maya Wrap ringsjal.