Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
G är stor. Visst, det finns större bebisar, och man kan ju för all del bära barn som är betydligt större, men ändå är det lite jobbigt. Han väger nog omkring 11,5 kg, snart 11 månader gammal. Det känns i min kropp att jag burit mycket på ett tungt barn. Jag har fortfarande foglossning och smärtor i ryggen.

Idag försökte jag bära G på magen när jag handlade eftersom jag trodde att han skulle somna. Det går bara inte! Mina axlar blir helt avdomnade. Så jag bär nästan enbart på ryggen jämt och ständigt. Och ibland vill han inte det den busen. :(

Sedan är det allt lyftande upp från golvet till famnen som man gör sjuhundraelva gånger om dagen eller så. Det gör ont i mina dumma fogar! Och i rygg och axlar.

Min dotter var en liten räka jämförelsevis (i sjäva verket låg hon på medelkurvan, allt är relativt :D ) och hon var ju jämt i våra famnar. Vi bar henne mkt fram till tre års ålder ungefär. Jag undrar hur jag ska orka bära G i längden... Kanske borde satsa på en bra vagn? :hmm: :Hahaa:
Av anna m
Vad bär du i? Kanske en ergo skulle vara bra? Avbärarbältet gör ju att tyngden inte hamnar på axlarna.
Av Löv
anna m skrev:Vad bär du i? Kanske en ergo skulle vara bra? Avbärarbältet gör ju att tyngden inte hamnar på axlarna.
Jag bär nästan enbart i långsjal, omsluten eller omsluten ryggsäck (secure någonting..?). Så avlastning har jag runt midjan. Vi har en beco som maken älskar men den får jag ännu mer ont av. Ergo, ja kanske, vi hade en till dottern... Funderar...
Av sjaltokan
En sele belastar ju på annat sätt än en sjal, eller kanske en MT med rejält midjebälte?
Av Löv
diddeldi skrev:mina barn är stora och jag tycker det funkar bättre att bära dem i sele än i sjal faktiskt. jag tycker du ska prova det i alla fall :D
seeeeele :siishah: :whut: :help:

Jag blir knorvlig på alla spännen och remmar. :hellu: Kanske ska köpa mig en ergo? :wink:
Användarens profilbild
Av katha
lena_l skrev:
diddeldi skrev:mina barn är stora och jag tycker det funkar bättre att bära dem i sele än i sjal faktiskt. jag tycker du ska prova det i alla fall :D

Jag blir knorvlig på alla spännen och remmar. :hellu: Kanske ska köpa mig en ergo? :wink:
Får jag fråga varför du ska köpa just en ergo om du ska ha sele?
Jag kan ju se ergons fördelar men tyckte den var alldeles för stor och klumpig men skön att bära i.
Om du inte vill ha alla spännen och remmar kanske duska satsa på en mer avskalad och enkel sele?

Vore jag dig skulle nog jag ta en pm kontakt med diddeli och fråga vilken sele hon anser skulle passa dig bäst?

Lycka till! :)
Av Löv
katha skrev:
lena_l skrev:

Jag kan ju se ergons fördelar men tyckte den var alldeles för stor och klumpig men skön att bära i.
Om du inte vill ha alla spännen och remmar kanske duska satsa på en mer avskalad och enkel sele?

Vore jag dig skulle nog jag ta en pm kontakt med diddeli och fråga vilken sele hon anser skulle passa dig bäst?

Ja, alltså, en beco har vi redan, den gillar jag inte (mannen älskar den). Manduca har vi haft, den fungerade inte för någon av oss. Till dottern hade vi en ergo och jag minns den som ok (men hon var ju mkt lättare, så visst är det en chansning). Så tänker jag... :D
Användarens profilbild
Av katha
lena_l skrev:
katha skrev:
lena_l skrev:

Ja, alltså, en beco har vi redan, den gillar jag inte (mannen älskar den). Manduca har vi haft, den fungerade inte för någon av oss. Till dottern hade vi en ergo och jag minns den som ok (men hon var ju mkt lättare, så visst är det en chansning). Så tänker jag... :D
I see, I see!

Du har ju beco 4th, angelpack, alpino, pikkolo, action baby carrier m.m. de är väl lite mer avskalade än de selar du provat. Hoppas att det löser sig för dig, själv har jag just nu en egen sjalvägrare som bara vill åka sele... :(
Av Löv
katha skrev: Du har ju beco 4th, angelpack, alpino, pikkolo, action baby carrier m.m. de är väl lite mer avskalade än de selar du provat. Hoppas att det löser sig för dig, själv har jag just nu en egen sjalvägrare som bara vill åka sele... :(
Tack! Sympatikram till dig! :heart: Sjalvägran är inte rolig... :(
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag hade jäääättemycket motstånd mot att bära i sele i början. fast nu bär jag nästan bara i det. men annars är ju ett mellanting mei tai? så slipper du spännena och känner dig lite mer sjaläkta 8)
Av Löv
diddeldi skrev:jag hade jäääättemycket motstånd mot att bära i sele i början. fast nu bär jag nästan bara i det. men annars är ju ett mellanting mei tai? så slipper du spännena och känner dig lite mer sjaläkta 8)
:fnissa: Får kanske börja försiktigt med en mt då...
Användarens profilbild
Av katha
lena_l skrev:
diddeldi skrev:jag hade jäääättemycket motstånd mot att bära i sele i början. fast nu bär jag nästan bara i det. men annars är ju ett mellanting mei tai? så slipper du spännena och känner dig lite mer sjaläkta 8)
Eller ännu bättre - en sjaltai! MT gjord av en sjal. Kanon, har själv en sådan gjord av en indio rotbuche med ull. Avlastar jättebra, utbredbara axelband och brett midjeband.
Har du ingen i din närhet som du kunde få prova av?
Av Löv
Dorotea skrev::hello:
Här är en till som bär tunga bebisar. ;) Samuel var en riktig tungviktare under det första året. Jag hade bara sele (ergo) tills han var runt ett år gammal. Då vägde han ungefär 12 kg och jag började tycka att ergon avlastade dåligt. JAg tror att 11-12 kg är nån slags brytpunkt, då börjar liksom tyngden kännas ordentligt. Eftersom jag bar mest långa stunder (promenader o dyl) så började jag bära i långsjal för jag tyckte att det avlastade bättre. MEN- bara om jag brer ut sjalen såhär:

Bild

Jag kan inte bära med knut på bröstet eller med ryggsäck. Såhär hamnar tyngden över hela bröstkorgen och då funkar det. Dessutom blir det som en extra BH :tumup:
Tack för tips!! Vilken knytning är det? Vanligt rygomslut? Ska prova att bre ut sjalen som du gör. Nä, ryggsäck funkar inte här heller... Och visst går det någon gräns vid 11-12 kg, då barnet helt plötsligt känns så tungt. Men säkert vänjer sig kroppen om ett tag... :wink:
Av Hell Cat
lena_l skrev:
Om vi träffas så får du gärna prova min MT-hybrid. Den är stor, sydd för att kunna användas när Arvid blir större...

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?