- ons jun 17, 2009 23:07
G är stor. Visst, det finns större bebisar, och man kan ju för all del bära barn som är betydligt större, men ändå är det lite jobbigt. Han väger nog omkring 11,5 kg, snart 11 månader gammal. Det känns i min kropp att jag burit mycket på ett tungt barn. Jag har fortfarande foglossning och smärtor i ryggen.
Idag försökte jag bära G på magen när jag handlade eftersom jag trodde att han skulle somna. Det går bara inte! Mina axlar blir helt avdomnade. Så jag bär nästan enbart på ryggen jämt och ständigt. Och ibland vill han inte det den busen.
Sedan är det allt lyftande upp från golvet till famnen som man gör sjuhundraelva gånger om dagen eller så. Det gör ont i mina dumma fogar! Och i rygg och axlar.
Min dotter var en liten räka jämförelsevis (i sjäva verket låg hon på medelkurvan, allt är relativt
) och hon var ju jämt i våra famnar. Vi bar henne mkt fram till tre års ålder ungefär. Jag undrar hur jag ska orka bära G i längden... Kanske borde satsa på en bra vagn?

Idag försökte jag bära G på magen när jag handlade eftersom jag trodde att han skulle somna. Det går bara inte! Mina axlar blir helt avdomnade. Så jag bär nästan enbart på ryggen jämt och ständigt. Och ibland vill han inte det den busen.

Sedan är det allt lyftande upp från golvet till famnen som man gör sjuhundraelva gånger om dagen eller så. Det gör ont i mina dumma fogar! Och i rygg och axlar.
Min dotter var en liten räka jämförelsevis (i sjäva verket låg hon på medelkurvan, allt är relativt