Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av grusa
Jag är 170 och väger 67, hur lång sjal behöver jag då för att kunna bära barnet på magen? Vill inte ha för mycket extra tyg som hänger...
Av Hell Cat
Jag tror att 4,2 är det minsta, själv är jag 170 och strl L och behöver minst 4,6. Vill du kunna knyta på magen så kanske 4,6 blir bäst iaf. Har du möjlighet att testa sjalar först så gör det.
Användarens profilbild
Av katha
Jag är 165 cm och 75 kg. Jag måste ha minst 4,7 m i en zarasjal. kanske köpa en färgad? De krymper lite vid färgning. Smaksak detta.
Användarens profilbild
Av katha
grusa skrev:Ok, då får det nog bli en 4.6/4.7 beroende på vilken sort... TACK så mycket för snabba svar!
Jag tror du gör rätt i att ta en längre sjal, den kan du både använda på mage och rygg. det är ju bättre att ha för mycket tyg över än för lite. :)
Annars så ska man ju ha minst en i varje längd! :tumup: :wink: :Hahaa:
Jag har för tillfället en svart indio i 4,2 m- en indio viola i 5,2 m - en sele(beco) -en sjaltai(av en indio rotbuche) , och väntar på nya zara så jag kan få en 4,7 meters sjal. :)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
grusa skrev:Ok, då får det nog bli en 4.6/4.7 beroende på vilken sort... TACK så mycket för snabba svar!
Låter som ett bra val! :D
Är visserligen lite längre än dig, men jag tycker att 4,2m blir lite kort. Måste vara så jättenoga när jag knyter och att knyta utanpå ytterkläderna är bara att glömma.
4,5-4,7m nånstans blir däremot helt perfekt då det funkar till alla knytningar (som jag använder iaf) utan att det blir en massa extra tyg! :tumup:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
linamh skrev:Jag är ca 170 cm/60 kg och då är 4,6-4,7 (ej kontrollmätt sjalen) precis så att det går att knyta fram.
Kan ju tillägga att jag inte kyter fram med mina 4,6m sjalar, men å andra sidan så är de då istället lagomt långa/korta även för ryggknyt! :tumup:
Av grusa
Eftersom jag är så okunnig på detta område... Har det ngn betydelse om man knyter bak eller fram... Blir det ngn skillnad i avlastning och sånt, eller är det bara bekvämt att knyta ifram?
Av Jinxan
grusa skrev:Eftersom jag är så okunnig på detta område... Har det ngn betydelse om man knyter bak eller fram... Blir det ngn skillnad i avlastning och sånt, eller är det bara bekvämt att knyta ifram?
Skillnaden är att om man får knuten fram så är det bekvämare att sätta sig ner igen, man slipper ha en obekväm knut i ryggen.
men om man har en kortare 4,6-4,7 så lärde thowida mig att man kan ju flytta mittpunkten lite åt sidan, så får man knuten på sidan i stället för i ryggen. :tumup: PRovade idag och det fungerade jättebra
Av grusa
Ok, jättebra!

Måste bara fråga en uttjatad fråga... Vad ska jag välja? Verkar som att Zara får bra betyg om man läser här, men är avlastningen lika bra som stork och didy? Jag har lite ont i axlarna ibland och undrar hur det ska gå för mig då med sjalbärande. Har ingen sjal ännu men har bestämt mig för att köpa en inom kort!
Av IEDN
Jag kan säga att jag har dålig rygg och just nu en grym foglossning men klarar ändå av att bära min 11 kgs klump på ryggen i minst 1 timme innan min rygg säger ifrån så för mig fungerar det grymt bra.
Av Jinxan
grusa skrev:Ok, jättebra!

Måste bara fråga en uttjatad fråga... Vad ska jag välja? Verkar som att Zara får bra betyg om man läser här, men är avlastningen lika bra som stork och didy? Jag har lite ont i axlarna ibland och undrar hur det ska gå för mig då med sjalbärande. Har ingen sjal ännu men har bestämt mig för att köpa en inom kort!
Den du tycker är finast :tumup:
Många gillar den och andra gillar den eller den. :D
Den du kommer tycka bäst om kan tyvärr inte vi berätta för dig ;)

Du har inte möjlighet att gå på sjalträff så du kan prova några olika sorter?

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?