- lör jun 06, 2009 21:29
Jag är 170 och väger 67, hur lång sjal behöver jag då för att kunna bära barnet på magen? Vill inte ha för mycket extra tyg som hänger...
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
grusa skrev:Ok, då får det nog bli en 4.6/4.7 beroende på vilken sort... TACK så mycket för snabba svar!Jag tror du gör rätt i att ta en längre sjal, den kan du både använda på mage och rygg. det är ju bättre att ha för mycket tyg över än för lite.
grusa skrev:Ok, då får det nog bli en 4.6/4.7 beroende på vilken sort... TACK så mycket för snabba svar!Låter som ett bra val!
linamh skrev:Jag är ca 170 cm/60 kg och då är 4,6-4,7 (ej kontrollmätt sjalen) precis så att det går att knyta fram.Kan ju tillägga att jag inte kyter fram med mina 4,6m sjalar, men å andra sidan så är de då istället lagomt långa/korta även för ryggknyt!
grusa skrev:Eftersom jag är så okunnig på detta område... Har det ngn betydelse om man knyter bak eller fram... Blir det ngn skillnad i avlastning och sånt, eller är det bara bekvämt att knyta ifram?Skillnaden är att om man får knuten fram så är det bekvämare att sätta sig ner igen, man slipper ha en obekväm knut i ryggen.
grusa skrev:Ok, jättebra!Den du tycker är finast
Måste bara fråga en uttjatad fråga... Vad ska jag välja? Verkar som att Zara får bra betyg om man läser här, men är avlastningen lika bra som stork och didy? Jag har lite ont i axlarna ibland och undrar hur det ska gå för mig då med sjalbärande. Har ingen sjal ännu men har bestämt mig för att köpa en inom kort!
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?