- tis jun 02, 2009 11:22
Nu behöver jag hjälp igen - har skall dekoren på dopklänningen se ut? Det behöver inte nödvändigtvis vara olika färg på löven, det var mest för att testa färgerna. Jag gillar den mörkgröna, men det blir ju lite mer liv om man blandar. Skriv gärna en kommentar om hur du tror att det skulle bli snyggt.
Alternativ 1 - löven i mitten

Alternativ 2 - löven längs med fållen

Alternativ 3 - löven på sniskan

Alternativ 4 - annat.....
* * * * * * * *
Hoppla, jag har nästan sytt klart dopklänningen, tror att det blir riktigt bra. Så här ser det ut nu:
(Lövet är provtryckt på en separat tygbit och fastnålat bara)

Och nu behöver jag hjälp med några saker.
1) Hur ska jag fästa ihop klänningen i bak? Knappar? Hyska hake? Knytband bara? Jag har inga knappar hemma, och inte väldigt mycket tid. Jag har en 20 cm lång dragkedja jag skulle kunna använda, funkar det? Ska jag sy ihop kjolen se nedanför eller låta den vara öppen?
2) Hur skall lövet vara? Sitter det bra? Skall jag kanske trycka 2-3 löv över varandra på framsidan till och med? Jag tycker att det är lite "lite" som det är nu, hade kanske velat ha lite större tryck. Eller fler som sagt.
3) Vad tusan ska han ha på sig under? Tipsa mig om snygga o festliga kläder som han kan ha under/ efteråt på mottagningen. Köpa alltså, jag hinner inte sy. Gärna grönt
Alternativ 1 - löven i mitten

Alternativ 2 - löven längs med fållen

Alternativ 3 - löven på sniskan

Alternativ 4 - annat.....
* * * * * * * *
Hoppla, jag har nästan sytt klart dopklänningen, tror att det blir riktigt bra. Så här ser det ut nu:
(Lövet är provtryckt på en separat tygbit och fastnålat bara)

Och nu behöver jag hjälp med några saker.
1) Hur ska jag fästa ihop klänningen i bak? Knappar? Hyska hake? Knytband bara? Jag har inga knappar hemma, och inte väldigt mycket tid. Jag har en 20 cm lång dragkedja jag skulle kunna använda, funkar det? Ska jag sy ihop kjolen se nedanför eller låta den vara öppen?

2) Hur skall lövet vara? Sitter det bra? Skall jag kanske trycka 2-3 löv över varandra på framsidan till och med? Jag tycker att det är lite "lite" som det är nu, hade kanske velat ha lite större tryck. Eller fler som sagt.
3) Vad tusan ska han ha på sig under? Tipsa mig om snygga o festliga kläder som han kan ha under/ efteråt på mottagningen. Köpa alltså, jag hinner inte sy. Gärna grönt

Senast redigerad av jazoo den ons jun 03, 2009 12:33, redigerad totalt 1 gånger.
* jazoo *
Johanna, med brallisen Alice okt -05
och vackraste Vincent okt -08 
Johanna, med brallisen Alice okt -05