Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur skall trycket vara?

1 - Löven i en vertikal linje på mitten
29
35%
2 - Löven längs med fållen
38
46%
3 - Löven på sniskan
11
13%
4 - Annat nämligen.....
4
5%
Nu behöver jag hjälp igen - har skall dekoren på dopklänningen se ut? Det behöver inte nödvändigtvis vara olika färg på löven, det var mest för att testa färgerna. Jag gillar den mörkgröna, men det blir ju lite mer liv om man blandar. Skriv gärna en kommentar om hur du tror att det skulle bli snyggt.

Alternativ 1 - löven i mitten
Bild

Alternativ 2 - löven längs med fållen
Bild

Alternativ 3 - löven på sniskan
Bild

Alternativ 4 - annat.....

* * * * * * * *

Hoppla, jag har nästan sytt klart dopklänningen, tror att det blir riktigt bra. Så här ser det ut nu:

(Lövet är provtryckt på en separat tygbit och fastnålat bara)

Bild

Och nu behöver jag hjälp med några saker.

1) Hur ska jag fästa ihop klänningen i bak? Knappar? Hyska hake? Knytband bara? Jag har inga knappar hemma, och inte väldigt mycket tid. Jag har en 20 cm lång dragkedja jag skulle kunna använda, funkar det? Ska jag sy ihop kjolen se nedanför eller låta den vara öppen? :hmm:

2) Hur skall lövet vara? Sitter det bra? Skall jag kanske trycka 2-3 löv över varandra på framsidan till och med? Jag tycker att det är lite "lite" som det är nu, hade kanske velat ha lite större tryck. Eller fler som sagt.

3) Vad tusan ska han ha på sig under? Tipsa mig om snygga o festliga kläder som han kan ha under/ efteråt på mottagningen. Köpa alltså, jag hinner inte sy. Gärna grönt ;)
Senast redigerad av jazoo den ons jun 03, 2009 12:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av mammagumman
Men så fint! :app:

Du kan väl sätta ihop den som du vill där bak. Bomullsband är väl ganska vanligt på dopklänning. Annars blir säkert dragkedja bra eller tryckknappar.

Lövet fick jag lite anatomisk-affisch-visar-livmoder-känsla när det satt just så. Jag skulle försöka få det lite lutande så att det blir mer liv och rörelse och kanske några stycken typ tre eller så!

Vad gäller kläder under, vad tycker du om Plastisock? Klänningen du tyckte om från början kommer ju från dom och deras kläder är ju himla färgglada! Dom har några klargröna byxor i sin sommarkollektion och en hel massa skjortor, bodys och t-shirtar i klara färger att ha till om du inte bara vill ha vitt upptill. Iaf under dopet?

Jag är i alla fall störtimponerad av din kreativitet! :heart:

p.s. Jag säljer INTE plastisock. Gillar dom ändå :D
Senast redigerad av mammagumman den tis jun 02, 2009 12:32, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av jazoo
mammagumman skrev: Lövet fick jag lite anatomisk-affisch-visar-livmoder-känsla när det satt just så.
:Hahaa:

Ja, kanske på snedden... Får fundera lite.

Bomullsband var ju en idé. Jag tänker att jag kan sy fast dem samtidigt som jag syr ihop foder o yttertyg, så blir det ju superenkelt. Men, ska jag låta resten vara öppen i bak, som en förklädesklänning eller ska jag sy ihop?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag tycker inte att en dopklänning ska vara ihopsydd i hela längden. Visserligen lite beroende på tyget kanske, men fallet brukar bli snyggare ifall man kan hålla i barnet under rumpan utan att liksom behöva hålla i klänningen - om det blev begripligt uttryckt.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Åh, vad fin! :D

Ang. lövet så tror jag att det skulle vara fint med flera löv längs kanten, fast åt andra hållet, med skaften uppåt, så att det blir som att löven växer ut från klänningen.
Sitter det längre ned bör man ju även kunna se dem bra när barnet hålls i famnen.
Användarens profilbild
Av jazoo
Kaffemoster skrev:Jag tycker inte att en dopklänning ska vara ihopsydd i hela längden. Visserligen lite beroende på tyget kanske, men fallet brukar bli snyggare ifall man kan hålla i barnet under rumpan utan att liksom behöva hålla i klänningen - om det blev begripligt uttryckt.
Jag förstår precis, och det var lite det jag tänkte själv. Jag sätter nog knytband först, och kollar hur det blir och bestämmer sen.
Användarens profilbild
Av jazoo
CrazyMagpie skrev:Åh, vad fin! :D

Ang. lövet så tror jag att det skulle vara fint med flera löv längs kanten, fast åt andra hållet, med skaften uppåt, så att det blir som att löven växer ut från klänningen.
Sitter det längre ned bör man ju även kunna se dem bra när barnet hålls i famnen.
Hm, det är ju en tanke också. Det skall jag testa. (Det fiffiga med provtrycket är att jag kan ju lossa nålarna och flytta om hur många gånger som helst).
Användarens profilbild
Av jenn79
Jättesnyggt!! :tumup: :vågen: :heart:

Knytband tror jag blir toppen, och så ha öppet istället för att sy ihop :)
Fler löv som de andra säger. Men det blir jättesnyggt med löven!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?