Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av IEDN
thowida skrev:Köp en enfärgad och brodera på den.. :tumup: :mrgreen:

Jag tror jag ska gå och lägga mig och sova en stund min hjärna har bevisligen lagt av :lol:

Har du fler genialiska ideer att dela med dig utav? :app: :hmm:
Av MittNyaJag
thowida skrev:...Till vävd är det mycket svårare eftersom de ska stretcha på diagonalen ...
Alltså, nästan alla tyger är ju strechiga på diagonalen? Mer eller mindre... :)
Av sjaltokan
MittNyaJag skrev:
thowida skrev:...Till vävd är det mycket svårare eftersom de ska stretcha på diagonalen ...
Alltså, nästan alla tyger är ju strechiga på diagonalen? Mer eller mindre... :)
Ja det är ju det som är svårt att hitta ett som är lagom stretchigt..
Av sjaltokan
IED skrev:
thowida skrev:Köp en enfärgad och brodera på den.. :tumup: :mrgreen:

Jag tror jag ska gå och lägga mig och sova en stund min hjärna har bevisligen lagt av :lol:

Har du fler genialiska ideer att dela med dig utav? :app: :hmm:
:rodna:
Nä inte just nu mer än att om du är tycker det är roligt att brodera kan du ju göra en affärsverksamhet av det sy broderade MT:s eller sjalar.. :heart:
Användarens profilbild
Av mari_tres
thowida skrev:
IED skrev: Den är verkligen helt perfekt och jag skulle verligen kunna tänka mig att köpa den och färga om den Men just nu är det alldeles för tomt i plånboken för att kunna lägga ut 1400 för en sjal även om jag bär min son merparten av hand vakentid.
Men när nästa löning kommer så är det inte omöjligt att den sjalen kommer att inhandlas :D
Tack för hjälpen!
Sätt ut en annons efter en begagnad på köpes.. :tumup:
Jag och nån fler har provat att annonsera efter en tidigare men ingen vill ju släppa sin :roll: så jag fick buda hem min från Ebay. Fick den iaf för under tusenlappen, kommer inte ihåg exakt vad jag gav för den. Men det kan ju vara värt att kolla där också :tumup:
Av annikajo
IED skrev:Efter ha letat runt har jag kommit fram till att de sjalarna som finns på marknaden inte ha de färger jag vill så nu tänkte jag sy min egen.

Mitt problem är att jag har inga tygbutiker inärheten utav mig utan måste beställa på internet, så hur ska jag då veta att tyget är lämpligt för sjalande? :hmm:
De flesta långsjalar jag sett beskrivas vävs i en teknik som kallas för kypert, vilket ger mer strech på diagonalen än tuskaft = lakansväv. Skriv och fråga intessanta shopar om de har!
Av MittNyaJag
Hur mycket "brukar" sjalarna strecha på diagonalen?
Sett ganska mycket söta tyger på senaste så man blir ju lite sugen.

Funderade, borde man ite kunna komma lite billigare undan och bara köpa halva sjalens längd och dela tyget på mitten och sy ihop till ett långt stycke? Hur är länpligaste sättet att skarva ihop bitarna? Bara att sy ihop dem rakt av eller ska man sy ihop dem på snedden?
Användarens profilbild
Av mari_tres
MittNyaJag skrev:Hur mycket "brukar" sjalarna strecha på diagonalen?
Sett ganska mycket söta tyger på senaste så man blir ju lite sugen.

Funderade, borde man ite kunna komma lite billigare undan och bara köpa halva sjalens längd och dela tyget på mitten och sy ihop till ett långt stycke? Hur är länpligaste sättet att skarva ihop bitarna? Bara att sy ihop dem rakt av eller ska man sy ihop dem på snedden?
Visst kan man skarva tyget (men jag personligen föredrar att bära utan skarv), tror att vändsöm är det bästa då: http://web.bitnet.net/baranara/sidor/vandsom.html
Eller så köper du hela längden och säljar andra halvan, eller syr en MT och en bärpåse av det som blir kvar :wink:
Av IEDN
Nu har jag tagit beslutet att beställa en amazonas carysling i natur och sedan kommer den åka i färgbadet :loving:

Det verkar alldeles för krånligt att sy själv eftersom jag inte vet hur mycket det ska stretcha men nån gång så.... :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Elflin
Amazonas carrysling är en underbar sjal att bära i, har två (:hide:) sådana blåa som det tipsades om innan. (Till mitt försvar är de olika långa.)
Av IEDN
Elflin skrev:Amazonas carrysling är en underbar sjal att bära i, har två (:hide:) sådana blåa som det tipsades om innan. (Till mitt försvar är de olika långa.)
Låter bra :tumup:
Jag ville ha den i natur så jag kan få min röd/Svart sjal, eller om den bara blir svart :hmm: :mrgreen:

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?