Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
thowida skrev:Köp en enfärgad och brodera på den..![]()
thowida skrev:...Till vävd är det mycket svårare eftersom de ska stretcha på diagonalen ...Alltså, nästan alla tyger är ju strechiga på diagonalen? Mer eller mindre...
MittNyaJag skrev:Ja det är ju det som är svårt att hitta ett som är lagom stretchigt..thowida skrev:...Till vävd är det mycket svårare eftersom de ska stretcha på diagonalen ...Alltså, nästan alla tyger är ju strechiga på diagonalen? Mer eller mindre...
IED skrev:thowida skrev:Köp en enfärgad och brodera på den..![]()
Jag tror jag ska gå och lägga mig och sova en stund min hjärna har bevisligen lagt av
Har du fler genialiska ideer att dela med dig utav?![]()
thowida skrev:Jag och nån fler har provat att annonsera efter en tidigare men ingen vill ju släppa sinIED skrev: Den är verkligen helt perfekt och jag skulle verligen kunna tänka mig att köpa den och färga om den Men just nu är det alldeles för tomt i plånboken för att kunna lägga ut 1400 för en sjal även om jag bär min son merparten av hand vakentid.Sätt ut en annons efter en begagnad på köpes..
Men när nästa löning kommer så är det inte omöjligt att den sjalen kommer att inhandlas![]()
Tack för hjälpen!
IED skrev:Efter ha letat runt har jag kommit fram till att de sjalarna som finns på marknaden inte ha de färger jag vill så nu tänkte jag sy min egen.De flesta långsjalar jag sett beskrivas vävs i en teknik som kallas för kypert, vilket ger mer strech på diagonalen än tuskaft = lakansväv. Skriv och fråga intessanta shopar om de har!
Mitt problem är att jag har inga tygbutiker inärheten utav mig utan måste beställa på internet, så hur ska jag då veta att tyget är lämpligt för sjalande?
MittNyaJag skrev:Hur mycket "brukar" sjalarna strecha på diagonalen?Visst kan man skarva tyget (men jag personligen föredrar att bära utan skarv), tror att vändsöm är det bästa då: http://web.bitnet.net/baranara/sidor/vandsom.html
Sett ganska mycket söta tyger på senaste så man blir ju lite sugen.
Funderade, borde man ite kunna komma lite billigare undan och bara köpa halva sjalens längd och dela tyget på mitten och sy ihop till ett långt stycke? Hur är länpligaste sättet att skarva ihop bitarna? Bara att sy ihop dem rakt av eller ska man sy ihop dem på snedden?
Elflin skrev:Amazonas carrysling är en underbar sjal att bära i, har två (:hide:) sådana blåa som det tipsades om innan. (Till mitt försvar är de olika långa.)Låter bra
Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?