Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
Be-Linda skrev:
thowida skrev:rosa tror jag kan bli riktigt snyggt.. :love:
Ja jag tror nog rosa blir bra! Tips på hur mycket och vilken sort? :hmm:
2 pkt nitor rosa eller fuschia beroende på vilken rosa du vill ha i 60 grader.. :tumup:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Be-Linda skrev:
Lyssna inte på thowida! Hon vill färga alla sjalar rosa! :this: :wink:
Av sjaltokan
mari_tres skrev:
Be-Linda skrev:
Lyssna inte på thowida! Hon vill färga alla sjalar rosa! :this: :wink:
:Hahaa: :rodna:
Användarens profilbild
Av thanisa
Den färgning som jag är mest nyfiken på att se är faktiskt gul. Skulle vara intressant att se en gul-grön indio.
Av Jinxan
thanisa skrev:Den färgning som jag är mest nyfiken på att se är faktiskt gul. Skulle vara intressant att se en gul-grön indio.
precis...
alla andra färgerna känns så "vanliga"?
Användarens profilbild
Av katha
JinxLinda skrev:
thanisa skrev:Den färgning som jag är mest nyfiken på att se är faktiskt gul. Skulle vara intressant att se en gul-grön indio.
precis...
Jamen då kan man ju köpa laguna om man vill ha gröngulblå... :wink:
Den är förresten fiiiin... :loving:

Jag röstar fortfarande på turkos! (men om turkos kan färga ljust, då blir det gulgrön...) :hmm: :lol: :wink:
Användarens profilbild
Av thanisa
JinxLinda skrev:
precis...
Ja, det känns som om det redan finns så många i de färgsättningarna. Tror faktiskt inte jag har sett att de haft en modell med grön och gult tillsammans i indio. Ska nog kolla på birdieroom för att se om det funnits. Jag hittar ingen som är färgad så. I de andra finns det ju en del och många andra av deras vanliga ser ju ut något liknande också.
Användarens profilbild
Av Be-Linda
JinxLinda skrev:
precis...
Ja jag tvekar väldigt mellan gul och rosa. Den rosa blir nog jättefin, men som sagt gul/grön blir kanske mer ovanlig? :D :hmm:
Av Jinxan
Be-Linda skrev:
JinxLinda skrev:
precis...
Ja jag tvekar väldigt mellan gul och rosa. Den rosa blir nog jättefin, men som sagt gul/grön blir kanske mer ovanlig? :D :hmm:
Gulgrön skulle jag kunna tänka mig blir väldigt somrig :loving:
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Det är ju bara det att jag inte riktigt klär i gult... :oops:

Men en varm gul färg skulle vara vackert ihop med grönt och skulle jag nu inte trivas i den går det kanske att byta bort den? :mrgreen:
Av Jinxan
Be-Linda skrev:Det är ju bara det att jag inte riktigt klär i gult... :oops:

Men en varm gul färg skulle vara vackert ihop med grönt och skulle jag nu inte trivas i den går det kanske att byta bort den? :mrgreen:
Ja kanske? :hmm:

Frågan är vilka färger ungefär sjalen skulle bli? :hmm:
Användarens profilbild
Av thanisa
Vilken blå/vit indio är du kommer få hem? Tittade på didymos hemsida och just nu finns det två blå/vita i ordinare sortimentet och en det tillfälliga. Beroende hur kraftig den blå är så kommer ju färgen man färgar med bli lite olika.

Från limited edition indigo-natur
Bild

blå/vit indio från vanliga sortimentet
Bild

Indio tiefblau-weis från ordinare sortimentet
Bild

Sen har det ju funnits en hel radda om limited tidigare i olika blå nyanser. Har dock inte hittat någon som haft både grönt och gul i sig. Jag lägger in bilden på en wellen violett som är färgad gul i tråden över färgade sjalar.
Användarens profilbild
Av thanisa
Gud vad jag får lust att färga en sjal! Wellen braun-natur skulle jag gärna ha. Men det känns lite konstigt att köpa sjal när yngsta är 3 år och man redan har många sjalar hemma.
Bild

Eller kanske köpa en sådan här i ekologisk bomull
Bild
finns i beige/råvit och mossgrön/råvit. Tänk att färga den med grön rosa och få en rosa och brun sjal. De har i varje fall lagomt pris 179 danska kronor för 5 meter sjal och vill man köpa billigare finns det enfärgade för 129 danska kronor och finns i svart, röd och vit
Bild
Användarens profilbild
Av Jemmah
Rosa eller lila säger jag 8)

Thansia, är du sjalfärgargurun här? :wink:
Och finns det förresten någon tråd med praktiska tips och no-nos inför färgning?
(lite OT, förlåt)
Användarens profilbild
Av Be-Linda
thanisa skrev: blå/vit indio från vanliga sortimentet
Bild

Sen har det ju funnits en hel radda om limited tidigare i olika blå nyanser. Har dock inte hittat någon som haft både grönt och gul i sig. Jag lägger in bilden på en wellen violett som är färgad gul i tråden över färgade sjalar.
Jag tror att det är den här.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?