Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Summer
Menar du en beco BF eller 4th?

Jag har 2 beco 4th, en beco bf2 och en ap... just nu bär jag mest på ryggen i en manduca :lol:
Användarens profilbild
Av Upia
thowida skrev: Beco buttefly har ju en insats som du sätter in barnet i först och påminner lite om babybjörn
:hmm: Hur tänker du nu?

Jag är också nyfiken fast Beco 4th vs Angelpack.
Användarens profilbild
Av Angelicc
Jag har haft en baby björn active tidigare och har nu en beco butterfly. Likheten är att man sätter på sig selen innan bebisen sätts i.

BF passar mig och min sambo utmärkt då man mycket lätt kan byta bärare snabbt. Var och grillade i helgen och först hade sambon dottern i selen. När det var dags för grillandet knäppte han bara av sig selen med vår sovande dotter i och jag tog på mig den, hon vaknade inte när vi bytte bärare.

Mera plus märkte jag var när man bär runt henne på stan behöver gå på toa och inte har ngnstans att lägga ifrån sig barnet kan man bara knäppa upp höft/midjebältet utan att hon trillar ur, bra för mig som måste knäppa upp bältet för att komma åt byxorna :)
Av sjaltokan
Du har fått svar av angelicc, jag menar att det där korset som finns mellan bärare och barn finns både på bb och på beco samt att sättet att ta på sig selen och sätta i barnet är liknande.

Samt att du kan använda becon som en bb dvs du kan knäppa upp midjebältet och barnet sitter kvar.. :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Summer
Angelicc skrev: Mera plus märkte jag var när man bär runt henne på stan behöver gå på toa och inte har ngnstans att lägga ifrån sig barnet kan man bara knäppa upp höft/midjebältet utan att hon trillar ur, bra för mig som måste knäppa upp bältet för att komma åt byxorna :)
Detta är anledningen till att jag har kvar min :fnissa:
Användarens profilbild
Av katha
beco 4th och angelpack måste väl vara samma sorts sele?
angelpacken verkar ha bredare midjeband, eller?
becon ser ut att ha bättre/mer vaddering i axelbanden?
Användarens profilbild
Av diddeldi
katha skrev:beco 4th och angelpack måste väl vara samma sorts sele?
de är ganska lika på många punkter. becon har mer vaddering men om det är bättre eller inte beror ju på ens personliga preferenser.
Användarens profilbild
Av katha
diddeldi skrev:
de är ganska lika på många punkter. becon har mer vaddering men om det är bättre eller inte beror ju på ens personliga preferenser.
Vad anser du?

Jag gillar inte ergon för den är för stor och klumpig.
Manducan är ju fiffig med rygglängden och det sköna midjebältet.
Becon är ju bra med svingmöjligheten och snabb att justera (förutom panelspännet).
Jag är 165 cm och 75 kg. Jag är ganska kort i ryggen (har svårt att få fint fall på klänning, om det är till hjälp :hmm: :wink: )
Vilken sele skulle du rekommendera mig?
Jag har svårt med axelband på sjalar tex för dom halkar bara ner...måste avsluta tibetanskt hela tiden.
Användarens profilbild
Av diddeldi
katha skrev:
diddeldi skrev:
Vad anser du?

Jag gillar inte ergon för den är för stor och klumpig.
Manducan är ju fiffig med rygglängden och det sköna midjebältet.
Becon är ju bra med svingmöjligheten och snabb att justera (förutom panelspännet).
Jag är 165 cm och 75 kg. Jag är ganska kort i ryggen (har svårt att få fint fall på klänning, om det är till hjälp :hmm: :wink: )
Vilken sele skulle du rekommendera mig?
Jag har svårt med axelband på sjalar tex för dom halkar bara ner...måste avsluta tibetanskt hela tiden.
jag tycker att båda är bra och bekväma men min favorit är angelpack. beco 4th finns ju inte att få tag på längre heller, bara begagnat.

om du tycker att ergo är för stor och klumpig så känns det ju som att en av de nättare selarna, typ beco eller angelpack, skulle kunna passa dig bra. de tillhör också de som passar bäst om man är lite mindre. på alla selar finns ett bröstspänne som håller ihop axelbanden så du behöver inte oroa dig för att axelbanden ska halka ner. vilken tycker du är snyggast? välj den :wink:

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?