Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
verre skrev:jag kommer inte ihåg vem det var, kanske Apelsin (?) som flätade en jätte hatt med typ 20 sjaler eller så.. jag har letat lite men jag kan inte hitta.. det var många som flätade lite konstiga saker men just den kommer jag ihåg.. en jätte stor en som ett litet barn kröp inunder och gömde sig i..
undrar jag om det inte var Apelsin ????
Thanisa var det i denna tråden:
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... a&start=75

Tyvärr verkar bilderna vara borttagna.. :roll:
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Lillblomma skrev:Jag börjar också på mitten, men jag drar igeom båda tamparna på en gång i varje ögla. Det blir också en kortare tjockare läta som passar perfekt i korgen under min vagn tex. Eller i korgen i hallgarderoben.

//A
så gör jag också ibland, när jag t ex ska ha med mig sjalen ut och jag inte vill behöva leta och leta efter mitten på sjalen.
Användarens profilbild
Av verre
thowida skrev:
verre skrev:jag kommer inte ihåg vem det var, kanske Apelsin (?) som flätade en jätte hatt med typ 20 sjaler eller så.. jag har letat lite men jag kan inte hitta.. det var många som flätade lite konstiga saker men just den kommer jag ihåg.. en jätte stor en som ett litet barn kröp inunder och gömde sig i..

jo där var den nog..
Användarens profilbild
Av thanisa
verre skrev:
thowida skrev:

jo där var den nog..
Vill ni se den sjalflätan, så finns det i den här tråden från 2007.
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=14&t=71776

Gjorde en till fläta förra året men de bilderna har försvunnit från nätet, kan leta reda på dem imorgon eller på måndag ikväll är det eurovision som gäller. Nu har jag inte alls lika många sjalar hemma så nu hade flätan inte blivit så stor.
Användarens profilbild
Av hörnsten
Christin3 skrev:Jag fattar hur hon gör på videon, hon "virkar".

Men vaddå "varannan höger, vänster?" Förstår inte alls, en fläta enligt mig behöver tre "toffsar". :hmm: :?
Sjalflätan är egentligen ingen fläta utan luftmaskor. :)
En del, t ex jag, börjar istället på mitten och drar då varannan ögla från höger ände och varannan från vänster. Flätan blir då kortare och tjockare. :)
Av Christin3
hörnsten skrev:
Christin3 skrev:Jag fattar hur hon gör på videon, hon "virkar".

Men vaddå "varannan höger, vänster?" Förstår inte alls, en fläta enligt mig behöver tre "toffsar". :hmm: :?
Sjalflätan är egentligen ingen fläta utan luftmaskor. :)
En del, t ex jag, börjar istället på mitten och drar då varannan ögla från höger ände och varannan från vänster. Flätan blir då kortare och tjockare. :)
Okej, jag började på mitten också men drog båda ändarna igenom, men ska testa :)
Tack :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?