- tor maj 14, 2009 10:32
Jag väntar vårt första barn i augusti och hoppas innerligt att hon/han ska vilja bli buren hellre än åka vagn. Men detta med sjalar och selar verkar ju vara en riktig djungel så jag vill gärna ha tips från er om vad vi ska investera i för något. Vi kommer antagligen bära mycket båda två, både i stan, på hundpromenader och hemma. Spelar bärarens kroppsstorlek någon roll för vilkensjal/sele man ska välja? Jag är stor (176 cm lång och ca stl 50 i kläder) och min man är någon dm längre men smal. Kan vi använda samma sjal och sele eller behöver vi olika?
Jag har mycket värk i rygg, nacke och axlar och till viss del nedsatt muskelstyrka (har fibromyalgi) så god avlastning och jämn viktfördelning är viktigt.
Bebisen kommer ju som sagt i början av augusti, då det antagligen är ganska varmt, så någon sval sjal/sele vore ju bra.
Har ni några idéer om vad som kan passa? Ska vi ha både sjal och sele? Vad är bäst att börja med?
Jag har mycket värk i rygg, nacke och axlar och till viss del nedsatt muskelstyrka (har fibromyalgi) så god avlastning och jämn viktfördelning är viktigt.
Bebisen kommer ju som sagt i början av augusti, då det antagligen är ganska varmt, så någon sval sjal/sele vore ju bra.
Har ni några idéer om vad som kan passa? Ska vi ha både sjal och sele? Vad är bäst att börja med?