Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Miltonia
Jag väntar vårt första barn i augusti och hoppas innerligt att hon/han ska vilja bli buren hellre än åka vagn. Men detta med sjalar och selar verkar ju vara en riktig djungel så jag vill gärna ha tips från er om vad vi ska investera i för något. Vi kommer antagligen bära mycket båda två, både i stan, på hundpromenader och hemma. Spelar bärarens kroppsstorlek någon roll för vilkensjal/sele man ska välja? Jag är stor (176 cm lång och ca stl 50 i kläder) och min man är någon dm längre men smal. Kan vi använda samma sjal och sele eller behöver vi olika?
Jag har mycket värk i rygg, nacke och axlar och till viss del nedsatt muskelstyrka (har fibromyalgi) så god avlastning och jämn viktfördelning är viktigt.
Bebisen kommer ju som sagt i början av augusti, då det antagligen är ganska varmt, så någon sval sjal/sele vore ju bra.
Har ni några idéer om vad som kan passa? Ska vi ha både sjal och sele? Vad är bäst att börja med?
Användarens profilbild
Av naimiez
Hej! :vink:

Jag hade börjat med en trikåsjal, har själv haft LOOMA och tricot-slen som jag tyckte var bra. Dessa är ju för nyfödda och sen vid 3-4 månader kan man komplettera med sele typ erbo/beco/pataum/sutemi eller/och ringsjal eller/ochvävd långsjal. Jag hade också en bärpåse men det blir tungt och med tanke på din sjukdom är den inget att rekommendera. Trikåsjalen avlastar väldigt bra, även lång vävd sjal.

Ta och träffa några som du kan få testa och klämma på dertas sjalar. Utlys träff under bärsjalsträffar här på sjalbarn. De flersta här vill gärna träffas för en kaffe och visa och knyta ;-)

Välkommen! :heart:
Av Miltonia
Hej och tack så mycket för tips och välkomnande! :)
En trikåsjal till att börja med alltså.
Bra idé att försöka träffa andra och kolla på deras sjalar! Jag känner nämligen ingen som "sjalat" och alla i min omgivning som jag pratat med verkar ha ett starkt motstånd mot sjalar (helt obegripligt enligt mig), det närmaste de kommit är väl att bära i babybjörn-sele någon enstaka gång...
Av eamane
Du bor ju i Stockholm? Där finns det ju en hel hög med sjalare + att du har ett par bra butiker med sjalvana folk i: Babydesign och Knyt-An. Titta på länkarna i kanten så finns det adresser där :) Ta även en titt under forumdelen Bärsjalsträffar alt bärsjalsambassadörer för att hitta folk som kan hjälpa dej!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?