Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

lotusx skrev:Ser inte särskilt många som bär här. Händer att jag ser trikåsjalar med spädbarn dock. Många bär helt galet så att huvudet inte får ordentligt stöd. Ser värre ut än i Baby Björn men jag är en fegis så jag håller tyst.
Oj det har jag inte sett faktiskt - usch vad svårt det måste vara att säga något då ... jag har ju en tunga som jag inte alltid hinner med :?

"Läskigaste" jag sett annars i bärväg var förra sommaren under en av de varmaste dagarna, en pytte bebis framåtvänd i en bb , hängandes (så han hon såg avsvimmad ut) sovande utan mössa på huvudet, medans mamma hade både keps och solglajjor... Då fick maken hålla i mig för började muttra om att det skulle vara spöstraff på sånt :-(
he77na skrev:
lotusx skrev:Ser inte särskilt många som bär här. Händer att jag ser trikåsjalar med spädbarn dock. Många bär helt galet så att huvudet inte får ordentligt stöd. Ser värre ut än i Baby Björn men jag är en fegis så jag håller tyst.
Oj det har jag inte sett faktiskt - usch vad svårt det måste vara att säga något då ... jag har ju en tunga som jag inte alltid hinner med :?

"Läskigaste" jag sett annars i bärväg var förra sommaren under en av de varmaste dagarna, en pytte bebis framåtvänd i en bb , hängandes (så han hon såg avsvimmad ut) sovande utan mössa på huvudet, medans mamma hade både keps och solglajjor... Då fick maken hålla i mig för började muttra om att det skulle vara spöstraff på sånt :-(
:shock: synd om bebisen. Skydda bebisen från solen ska man ju göra oavsett vad man bär eller inte bär i :|
Gjorde en kul grej en gång inne i stan, var ute med familjen på en tai restarang. Efter maten när vi började göra oss klara för att gå tar jag fram sjalen ur skötväskan lägger den på J och svingar upp henne på ryggen. 2 servetriser var på väg fram för att hjälpa till och jag tror hälften av gästerna kollade öppet :lol: J satt nöjd på ryggen och log mot alla :loving:
Av anna m
zero.sara skrev:Gjorde en kul grej en gång inne i stan, var ute med familjen på en tai restarang. Efter maten när vi började göra oss klara för att gå tar jag fram sjalen ur skötväskan lägger den på J och svingar upp henne på ryggen. 2 servetriser var på väg fram för att hjälpa till och jag tror hälften av gästerna kollade öppet :lol: J satt nöjd på ryggen och log mot alla :loving:
Jag gjorde det på cafeterian på IKeA i örebro en lördag i värsta rusningen och halva ikea stod stilla och slutade andas :lol:
Av Löv
anna m skrev:
zero.sara skrev:Gjorde en kul grej en gång inne i stan, var ute med familjen på en tai restarang. Efter maten när vi började göra oss klara för att gå tar jag fram sjalen ur skötväskan lägger den på J och svingar upp henne på ryggen. 2 servetriser var på väg fram för att hjälpa till och jag tror hälften av gästerna kollade öppet :lol: J satt nöjd på ryggen och log mot alla :loving:
Jag gjorde det på cafeterian på IKeA i örebro en lördag i värsta rusningen och halva ikea stod stilla och slutade andas :lol:
:D Ja, ikea är verkligen rätt ställe att få mkt uppmärksamhet för sjalbärande!

Att folk vill hjälpa till har jag också varit med om när jag knyter på ryggen. De flesta är faktiskt väldigt positiva och kommenterar hur mysigt och praktiskt det ser ut. Ganska ofta äldre tanter som säger ungefär "tänk vad man kan komma på! om jag haft en sådan när mina barn var små..." Då blir man lite varm i hjärtat. :heart:
Av linamh
Jag har tänkt samma sak, det är väldigt mycket blickar. Kommentarerna har bara varit positiva, men det är ganska skönt med barnvagnen ibland när man bara försvinner i mängden.
anna m skrev:
Och jag blev förvånad då jag knöt upp M på ryggen inne i en restaurang i Ånge (har man inte varit där så fattar man inte hur litet det är *s*) och ingen verkade lägga märke till det öht :lol:
Av Jinxan
mari_tres skrev:
anna m skrev:
Och jag blev förvånad då jag knöt upp M på ryggen inne i en restaurang i Ånge (har man inte varit där så fattar man inte hur litet det är *s*) och ingen verkade lägga märke till det öht :lol:
:lol: Undrar om de kanske var blinda :lol:
Användarens profilbild
Av nakum
Ser inte heller jättemånga med sjal, fast jag är å andra sidan nästan aldrig inne i stan. Men trevliga kommentarer får man många tycker jag. :D
Jag skulle nog bara bli tacksam om någon kom fram och påpekade om jag satt sonen tokigt, annars lär man sig ju aldrig.

När Thor var alldeles ny och vi rände på amningscentrum var och varannan dag använde vi alltid sjalen. Då var jag så osäker på vad jag egentligen pysslade med så jag tyckte det var lite obehagligt när folk stirrade. Men när vi kom till amningscentrum så var alltid barnmorskorna där så positiva! "Åh! Du använder ju sjal! Det är det bästa för barn, att inte alla bär sina barn så!", "Din knytning ser jättefin ut, vad mysigt han har det!" o.s.v. Då blev man glad! :mrgreen:
Jag känner ganska många som bär, eller har burit, i annat än Babybjörn (och några som burit i sådana också, eller både och), och det här är inga AP-föräldrar eller så, utan helt vanliga mainstream-föräldrar. Men jag tycker ändå att det närmast är fascinerande hur ovanligt det är att jag ser någon som sjalar - och då jobbar jag ändå i en leksaksaffär! Här var vi hur många barnvagnar som helst varje dag, några enstaka Babybjörnar etc i veckan, men sjalar och ergonomiska selar dyker det kanske upp ett par i månaden. Max.

Min teori är att många bär hemma men sällan/aldrig på stan, eller tar vagnen i första hand och har bärredskapet som reserv när barnet vagnvägrar totalt.
Auroratiger skrev:Jag känner ganska många som bär, eller har burit, i annat än Babybjörn (och några som burit i sådana också, eller både och), och det här är inga AP-föräldrar eller så, utan helt vanliga mainstream-föräldrar. Men jag tycker ändå att det närmast är fascinerande hur ovanligt det är att jag ser någon som sjalar - och då jobbar jag ändå i en leksaksaffär! Här var vi hur många barnvagnar som helst varje dag, några enstaka Babybjörnar etc i veckan, men sjalar och ergonomiska selar dyker det kanske upp ett par i månaden. Max.

Min teori är att många bär hemma men sällan/aldrig på stan, eller tar vagnen i första hand och har bärredskapet som reserv när barnet vagnvägrar totalt.
Ibland är ju vagnen bra att ha att köra saker i och numera när barnet hunnit bli två så kan hon tänka sig att åka vagn, en stund... :D
AHA så slänga upp barnen på ryggen skapar än mer commotion, ska komma ihåg det... men först måste nog någon hjälpa mig att få till en sån knytning (sjalträff snart eller hur :lol: )

JinxLinda> vad har du för underbart på ryggen i din bild (nu menar jag inte småtting som sitter i) den där fick jag ju habegär till :heart: :love: :loving: ~suckar~
Av anna m
Apropå att slänga upp barn på ryggen så demonstrerade jag på ÖF olika sätt att göra det på och då var det ingen som andades... nästan spontana applåder :fnissa: Bäst var när jag fick låna en liten bebis som precis blivit stadig i nacken :app:
Av Jinxan
he77na skrev:AHA så slänga upp barnen på ryggen skapar än mer commotion, ska komma ihåg det... men först måste nog någon hjälpa mig att få till en sån knytning (sjalträff snart eller hur :lol: )

JinxLinda> vad har du för underbart på ryggen i din bild (nu menar jag inte småtting som sitter i) den där fick jag ju habegär till :heart: :love: :loving: ~suckar~
Det är min EC regnbåge :loving:
Många tycker den är trist i färgerna, men jag tycker faktiskt inte min är det. Den är klar och fin! :loving:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?