Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zink
dubbelt
Senast redigerad av zink den mån maj 04, 2009 23:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av zink
Heeeej :oops: har varit off-line nuder lågnhelgen :app: och ska skuttai säng nu innan jag snärjt in mig i trådarna/garnet här ;-)

Kom dock på under långhelgen att ringsjalarna är ju så himla praktiska att ha som tillbehör till vagnen också ;-) Alltså inte komplement utan tillbehövr. De är perfekta att ha runt suffletten, man kan ju reglera med ringen baktill - när man vill att skruttet ska få sova, skyddas fårn sol, insyn, vinddrag...

:tumup:

Vi hade en hel del träffar under året då alla var föräldralediga samtidigt efts fyra av oss fick barn inom loppet av 1-2 veckor i februari! Och vi kände inte varandra! Nu blir det lite mer sällan men ändå så. Råkas lite på tu-tre man hand också. Jag gjorde en räd med skotern och hälsade på alla (de bor lite utanför) ifjol försomras ;-)

Annars så är vi lite tråkiga ur norrländskt perspektiv. Vi bor i city. Någon minut till torget (och därmed även ytterkanterna av staden också någon minut bort :Hahaa: ) åsså nedanför lasarettets helikopterinflygning, intill järnvägen och 95:an åsså har vi vaktmästeriet med traktorerna smat 250 motorcyklar förbi vardagsrumsfönstret varje tisdag under sommarhalvåret ;-)

Men vi har även oasen "Nordanå" nästgårds...

Bild

Gnaaaaaaaaaaaaaatt

Va då? OT?
Hej! Jamen då måste jag ju faktiskt skaffa en ringsjal OCKSÅ, plus att de är väldigt fina!
(hur många sjalar och bärselar har du/ni haft sammanslagt?)

Haha, först blev jag nog lite besviken över att det inte va 50 mil mellan "gårdarna" som ju inte heller var några gårdar..
Men sen insåg jag att jag blev glad för din skull att du slipper snön året om!!! (eller du kanske gillar snö, jag gör det inte..)

Godnatt!
Användarens profilbild
Av zink
HannaLou skrev:Hej! Jamen då måste jag ju faktiskt skaffa en ringsjal OCKSÅ, plus att de är väldigt fina!
(hur många sjalar och bärselar har du/ni haft sammanslagt?)
Faktiskt inte särskilt många alls! Jag tror att Lenaskeå som bor här sprang om mig på säg två veckor ;-)

Trikåsjal första halvåret (tricot-slen, tjock och stadig)

Varvat med en antik baby-björn ;-)

Vi testade sedan en bärsele Ergo men tyckte den var klumpig, en Patapum Baby passade oss finfint. Maken har en handskada så han kan inte knyta. Och jag hade inte fastnat vare sig för vävgd långsjal eller mei-tai. tycket de var tjocka - hade jag skafat en gås redan då han var hallvåret hade jag nog knutit mera.

Patapumen bodde sonen i hela vintern, då jag ch sedan maken var hemma med honom. Strax efter 1 år så ville han åka vagn och då var dte ju snöfritt också ;-)

Hade en tjock-hoppe panama som bara låg. Den var för varm och klmupig för oss. Testade även en tunn-hoppe men näe, för stum liksom?

Fann en gås och det var helt rätt för oss!

Ringsjalarna jag har är en rebozo och två Ägirs Hus i lin. Gillar dem i lin verkligen! De är förresten billiga redan vi inköp och som begagnade då ojkså. Biligast och minst plats tar rebozos.

Just ja, min första vävda långsjal, antagligen för att den var billig och svart i botten, var en rebozo som jag har kvar. Av sentimentala skäl åsså bvar den jul bilig. Och funkar till lite av varje annat...

Testat ordentligt en Eden MT (sammet, läcker men fel färg och tajming) och klämt å småtestat diverse via Lenaskeå som Manduca, Beco m m.

Men...? Detta var ju betydligt fler än jag trodde att jag testat?! :Hahaa:

Har hela tiden knutit omslutet på magen. Med trikån smoking bältet utanpå och sedan med gåsen med det innanför som det brukar vara.

Så har jag sövt honom hela hans andra år. Maken har sövt honom i Patapumen. I perioder har han velat ligag i spjälsängen istället eller i vår sägn. Första året somnade han alltid vid bröstet. Han har aldrig haft svårt att sova. Vi har tyckt det har varit skönt att varva ner vi också. Just nu har han svårt, smo hör till åldern har jag förstått. Det gäller bara för oss at låta det ta den tid det tar just nu.

Har förökst komma igång med ryggknyt hela vintern men det blir aldirg av. Antagigen för att ebhovet liksom inet finns. Förrän nu! För nu komem rbåde han och jag att ha lätta kläder och då kan man ta sig ut enkelt ju. Han vil ju gärna gå själv, då slipper jag dra åp en tom vagn och föröska håklla honom i handen dessutom...

Patapum Toddler funkar fint på ryggen. Där har n även somnat ngn gång när han varit svårsövd, velat vara med. Pratiskt!

Hmmmm, var det allt?
HannaLou skrev:Haha, först blev jag nog lite besviken över att det inte va 50 mil mellan "gårdarna" som ju inte heller var några gårdar..
Men sen insåg jag att jag blev glad för din skull att du slipper snön året om!!! (eller du kanske gillar snö, jag gör det inte..)

Godnatt!
Fast jag älskar snö och kyla! Avskyr värme. ;-) Men denna vinter har t o m jag fått nog... :roll:

Har ni fått fatt i varandra du och PrettyUgly som bor nära? :D Eller andra Göteborgare? Och Eden baby som har koll på vilka selar som funkar på nätta personer? Om jag minsn rätt från f g sidor i tråden. Lite nollställd i skallen just nu...

Fikaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
cinclus skrev: Men...? Detta var ju betydligt fler än jag trodde att jag testat?! :Hahaa:
:wink: Har förstått att det lätt blur så när man väl börjat!
cinclus skrev: Fast jag älskar snö och kyla! Avskyr värme. ;-) Men denna vinter har t o m jag fått nog... :roll:

Har ni fått fatt i varandra du och PrettyUgly som bor nära? :D Eller andra Göteborgare? Och Eden baby som har koll på vilka selar som funkar på nätta personer? Om jag minsn rätt från f g sidor i tråden. Lite nollställd i skallen just nu...

Fikaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Jag gillar inte heller värme. Eller inte när sommaren är som varmast, det är fruktansvärt!! Men solen är okej i sig!
Hösten och våren är bäst!

Haha nej vi har inte träffats än, bor väl max 2 km ifrån varann, men har haft så mycket!
Ska ta tag i detta sjalletande på riktigt. Och beställa en såndär påse från stellaris.
Som nu tex så sitter jag i soffan med datorn på armstödet och Elliot somnade i mitt knä, har ena armen under hans huvud och så skriver jag med vänster handen. Lägger jag ner plutten för att krångla på mig sjalen, knyta och fixa, så vaknar han, iaf nu såhär på dagarna när han sover så lätt. Vore så smidigt att bara dra på sig en bärpåse!

Fika låter som en bra plan.
Användarens profilbild
Av zink
Men du!!!

"Elliot 090210" är ju exakt 2 år yngre än mitt skrutt således! :-)

Och när jag var i den åldern så bodde jag faktiskt i Tuve :tumup: , alltså typ 1971-72 nå't (jo, jag är i oldies-tråden också då :roll: )

Det var då jag bestämde mig för vad ajg skulle bli när jag blev stor. (Se signaturen)

Jag har sett filmbevis på det. Jag svoschar i en härlig fart nerför en låååååång snöig backe (ja, det var på den tiden det fanns snö i södern också) för att TJONG köra rakt in i en stoooor gran.

Så sedan den dagen ska trä'na ner i backen! Allihopa.

(Jo, den stackars sonen har fått sitt namn till följd av föräldrarnas intresse och yrkesbana. Han får väl byta namn til urban om han kommer att gilla staden bättre än skogen när han blir stor.)

Öh, har jag glömt att svara på någon väsentlig fråga nu...?

Vad gäller att komma sig för att hälsa på folk de första månaderna med en liten knodd... :roll: Det är det som är praktiskt med dylika forum ;-9 Fast jag upptäckte det fröst efter ett halvår nå't.

Måste kila nu.

(Du, jag kom just på en sak efts detta blev lite snackigt. Läs jag :oops: Trådarna under denna kategori med fakta (...) är helt öppna. Tja, egentligen är ju allt öppet - bara att regga sig. Men skillnaden är att man får träff när med sökmotorer t ex på kombinationen user och ort eller nå't. Inte så "farligt" men bra å veta!)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?