HannaLou skrev:Hej! Jamen då måste jag ju faktiskt skaffa en ringsjal OCKSÅ, plus att de är väldigt fina!
(hur många sjalar och bärselar har du/ni haft sammanslagt?)
Faktiskt inte särskilt många alls! Jag tror att Lenaskeå som bor här sprang om mig på säg två veckor
Trikåsjal första halvåret (
tricot-slen, tjock och stadig)
Varvat med en antik baby-björn
Vi testade sedan en bärsele
Ergo men tyckte den var klumpig, en Patapum Baby passade oss finfint. Maken har en handskada så han kan inte knyta. Och jag hade inte fastnat vare sig för vävgd långsjal eller mei-tai. tycket de var tjocka - hade jag skafat en gås redan då han var hallvåret hade jag nog knutit mera.
Patapumen bodde sonen i hela vintern, då jag ch sedan maken var hemma med honom. Strax efter 1 år så ville han åka vagn och då var dte ju snöfritt också
Hade en
tjock-hoppe panama som bara låg. Den var för varm och klmupig för oss. Testade även en
tunn-hoppe men näe, för stum liksom?
Fann en
gås och det var helt rätt för oss!
Ringsjalarna jag har är en
rebozo och två
Ägirs Hus i lin. Gillar dem i lin verkligen! De är förresten billiga redan vi inköp och som begagnade då ojkså. Biligast och minst plats tar rebozos.
Just ja, min
första vävda långsjal, antagligen för att den var billig och svart i botten, var en
rebozo som jag har kvar. Av sentimentala skäl åsså bvar den jul bilig. Och funkar till lite av varje annat...
Testat ordentligt en
Eden MT (sammet, läcker men fel färg och tajming) och klämt å småtestat diverse via Lenaskeå som Manduca, Beco m m.
Men...? Detta var ju
betydligt fler än jag trodde att jag testat?!
Har hela tiden knutit
omslutet på magen. Med trikån smoking bältet utanpå och sedan med gåsen med det innanför som det brukar vara.
Så har jag sövt honom hela hans andra år. Maken har sövt honom i Patapumen. I perioder har han velat ligag i spjälsängen istället eller i vår sägn. Första året somnade han alltid vid bröstet. Han har aldrig haft svårt att sova. Vi har tyckt det har varit skönt att varva ner vi också. Just nu har han svårt, smo hör till åldern har jag förstått. Det gäller bara för oss at låta det ta den tid det tar just nu.
Har förökst komma igång med
ryggknyt hela vintern men det blir aldirg av. Antagigen för att ebhovet liksom inet finns. Förrän nu! För nu komem rbåde han och jag att ha lätta kläder och då kan man ta sig ut enkelt ju. Han vil ju gärna gå själv, då slipper jag dra åp en tom vagn och föröska håklla honom i handen dessutom...
Patapum Toddler funkar fint på ryggen. Där har n även somnat ngn gång när han varit svårsövd, velat vara med. Pratiskt!
Hmmmm, var det allt?
HannaLou skrev:Haha, först blev jag nog lite besviken över att det inte va 50 mil mellan "gårdarna" som ju inte heller var några gårdar..
Men sen insåg jag att jag blev glad för din skull att du slipper snön året om!!! (eller du kanske gillar snö, jag gör det inte..)
Godnatt!
Fast jag älskar snö och kyla! Avskyr värme.

Men denna vinter har t o m jag fått nog...
Har ni fått fatt i varandra du och PrettyUgly som bor nära?

Eller andra Göteborgare? Och Eden baby som har koll på vilka selar som funkar på nätta personer? Om jag minsn rätt från f g sidor i tråden. Lite nollställd i skallen just nu...
Fikaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
V 07. Bonusbarn 85 & 87.
Boba. Utlånat: Choklad- & olivgås, ÄgirsHus lin-ringisar, Patapum & BB-slen.
"Dit det bär dit bär det"