- fre apr 24, 2009 21:04
Spännande! Kanske funkar det om du färgar sittkuddarna för sig och ryggkuddarna för sig, då gör det lite mindre om det inte blir exakt samma nyans?
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Kosmos skrev:Har bestämt mig för att göra det, men frågan är bara närjag skulle köra överdraget i en tvätt och kuddarna i en, oavsett vikt... för att få det lika liksom - bättre att alla kuddarna är liiite ljusare än soffan än att två kuddar skiljer sig...![]()
Måste ju plocka av allt från soffan, väga och räkna, köpa färg, tvätta och sen färgaDet tar ju några dagar utan överdrag och vi bor praktiskt taget i vår soffa. Ja ja i sommar blir det väl av, när sonen och mannen är på utflykt
Kosmos skrev:jo det tycker jag att det blev.sarah* skrev:jag färgade vårat sofföverdrag en gåjng, vägde så jag hade lika mycket torrt tyg till samma mängd färg och färgade i omgångar.Blev det jämnt och bra?
belinda skrev:Va lustigt, jag har haft planer hur länge som helst att färga vår trista fläckiga benvita soffa mörkbrunJo men det kan nog vara därför det blev lite marmorerat för att det är mycket tyg och inte så stor plats i maskinen. Men det bidde inte så illa iaf! Fast gör jag det igen så ska jag nog prova att hälla ut färgen i flaskan direkt i trumman istället för att låta den vara i öppnad flaska.definitivt sb-trend varning
men jag läste på någon av nitor eller om det var herdins att de inte rekomenderar att färga möbeltyger hemma eftersom de inte "rör på sej" lika mycket som vanligt tyg gör i maskin, så då tänkte jag nästan lägga ner projektet, men nu blev jag sugen igen! Och jag är inte så bra på att följa såna där rekomendationer heller
dryas skrev:det kan va ett bra tips! by the way, ser din soffa skitsnygg utbelinda skrev:Va lustigt, jag har haft planer hur länge som helst att färga vår trista fläckiga benvita soffa mörkbrunJo men det kan nog vara därför det blev lite marmorerat för att det är mycket tyg och inte så stor plats i maskinen. Men det bidde inte så illa iaf! Fast gör jag det igen så ska jag nog prova att hälla ut färgen i flaskan direkt i trumman istället för att låta den vara i öppnad flaska.definitivt sb-trend varning
men jag läste på någon av nitor eller om det var herdins att de inte rekomenderar att färga möbeltyger hemma eftersom de inte "rör på sej" lika mycket som vanligt tyg gör i maskin, så då tänkte jag nästan lägga ner projektet, men nu blev jag sugen igen! Och jag är inte så bra på att följa såna där rekomendationer heller
Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?