Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solängel
Spännande! Kanske funkar det om du färgar sittkuddarna för sig och ryggkuddarna för sig, då gör det lite mindre om det inte blir exakt samma nyans?
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag har färgat sofföverdrag.. det som var meckigt i mitt fall var att det var en trea & två tvåor som skulle få överdrag i samma färg vilket innebar att jag fick väga tyget & beräkna & mäta upp färg så det skulle bli rätt. Men det blev fint & inte det minsta flammigt :)

Mitt tips är att väga tygerna & beräkna noga så ska du nog lyckas utan nyansskillnader :)
Användarens profilbild
Av funshine
hoppar på, går i samma funderingar. Befintliga fläckar på nuvarande vita soffan. Hur blir dessa på chokladbrun soffa? :hmm:
Användarens profilbild
Av GlamiNa
Jag hoppar med på här :)
Har bega soffor, 3+2a i lite tjockare tyg... men skulle tro att det går att färga.
Frågan är bara om man törs! :hmm:
Våra soffor är oxå fläckiga.
Av sarah*
jag färgade vårat sofföverdrag en gåjng, vägde så jag hade lika mycket torrt tyg till samma mängd färg och färgade i omgångar.
Användarens profilbild
Av Panakeia
Kosmos skrev:Har bestämt mig för att göra det, men frågan är bara när :hmm:
Måste ju plocka av allt från soffan, väga och räkna, köpa färg, tvätta och sen färga :shock: Det tar ju några dagar utan överdrag och vi bor praktiskt taget i vår soffa. Ja ja i sommar blir det väl av, när sonen och mannen är på utflykt :wink:
jag skulle köra överdraget i en tvätt och kuddarna i en, oavsett vikt... för att få det lika liksom - bättre att alla kuddarna är liiite ljusare än soffan än att två kuddar skiljer sig...

på så sätt slipper du vägningsproceduren. gissar att du får köra två packet färg per tvätt om du ska ha en mörk färg. det borde gå rätt lätt att räkna ut hur mycket färg du behöver utan att väga - på ett ca alltså...

sen e det ju bara å ta av å tvätta!!

tänk bara på så inte det torrfäller...
Av sarah*
Kosmos skrev:
sarah* skrev:jag färgade vårat sofföverdrag en gåjng, vägde så jag hade lika mycket torrt tyg till samma mängd färg och färgade i omgångar.
Blev det jämnt och bra?
jo det tycker jag att det blev.
Av Ponyo
Låter riktigt jobbigt och svårt.
Känner ni till bemz.com? Kanske lite dyrare, men toppenbra
Användarens profilbild
Av Freyja
Åh, nu vill jag färga mitt sofföverdrag. Har en sån här trist klippan med vitt (osmart med 2 katter och en skrutt!!) överdrag. Vill ha det i nån mörk brun färg!
Användarens profilbild
Av Freyja
He,he den är inne i maskinen nu med just mörkbrun färg! 8)
Men jag tror den blir ljus eftersom jag bara tog en förpackning.
Användarens profilbild
Av Freyja
Ohhhh, ja jäklar! Har glömt! :oops:

Skärpning!!! Här kommer den!!!! :vågen:

Bild

Dock kunde jag kanske tagit en förpackning till för det blev ej heljämt överallt, lite marmorerat typ. Fast sen kom jag fram till att det ändå var rätt snyggt då det såg mer levande ut!
Av belinda
Va lustigt, jag har haft planer hur länge som helst att färga vår trista fläckiga benvita soffa mörkbrun :lol: definitivt sb-trend varning :mrgreen:

men jag läste på någon av nitor eller om det var herdins att de inte rekomenderar att färga möbeltyger hemma eftersom de inte "rör på sej" lika mycket som vanligt tyg gör i maskin, så då tänkte jag nästan lägga ner projektet, men nu blev jag sugen igen! Och jag är inte så bra på att följa såna där rekomendationer heller :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Freyja
belinda skrev:Va lustigt, jag har haft planer hur länge som helst att färga vår trista fläckiga benvita soffa mörkbrun :lol: definitivt sb-trend varning :mrgreen:

men jag läste på någon av nitor eller om det var herdins att de inte rekomenderar att färga möbeltyger hemma eftersom de inte "rör på sej" lika mycket som vanligt tyg gör i maskin, så då tänkte jag nästan lägga ner projektet, men nu blev jag sugen igen! Och jag är inte så bra på att följa såna där rekomendationer heller :mrgreen:
Jo men det kan nog vara därför det blev lite marmorerat för att det är mycket tyg och inte så stor plats i maskinen. Men det bidde inte så illa iaf! Fast gör jag det igen så ska jag nog prova att hälla ut färgen i flaskan direkt i trumman istället för att låta den vara i öppnad flaska.
Av belinda
dryas skrev:
belinda skrev:Va lustigt, jag har haft planer hur länge som helst att färga vår trista fläckiga benvita soffa mörkbrun :lol: definitivt sb-trend varning :mrgreen:

Jo men det kan nog vara därför det blev lite marmorerat för att det är mycket tyg och inte så stor plats i maskinen. Men det bidde inte så illa iaf! Fast gör jag det igen så ska jag nog prova att hälla ut färgen i flaskan direkt i trumman istället för att låta den vara i öppnad flaska.
det kan va ett bra tips! by the way, ser din soffa skitsnygg ut :D

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?