Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zink
Bärpåsar

http://www.sjalbarn.se/galleri.php

MayaPouch
PeekaBoo
Kangaro

Men fann heller ingen som säljer dem vid en hastig sökning.

Dock säljer Stellaris

http://www.stellaris.se/webshop/index.p ... 8a7b829012

Men billigast vore nog begagnad eller hemsydd via Sjalbarns forum!
Användarens profilbild
Av zink
Just ja :-)

En bild säger mer än tsuen ord, här är en tråd med lite bilder och kommentarer. Men fråga Eden Bay och kolla hos dem, för de har som sagt bar koll på vad som passar till olika kroppsformer!

Patapum Baby & Toddler jmf Manduca & Beco 4th *bilder*
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 3#p7209473
cinclus skrev: Vi har använt ringsjalar istället för korta llyft. T ex välling mitt i natten, när man handlar o s v. De är billiga också så vi har en till hands "överllat". I skötväskan, bilen, vagnen... Har i skötväskan en rebozo efts de är så små. Det är tunt syntetiskt tyg, inget jag skulel vilja bära mkt i annars men för korta lyft så!
:hmm:
Jamen åå!! Det är ju så simpelt, varför har jag inte tänkt på det?! Det är ju en ringsjal jag ska skaffa!!
Fan jag blir så himla förvirrad och tankspridd när jag ammar och sover dåligt, jag har ju kollat på ringsjalar förut på internet. Men jag tror jag blandade ihop dom och bärpåsarna lite eller nåt.. Men kollade bilder på ringsjalar nu och det känns ju precis som det jag letar efter. Tack! :D
Men åå, tack för all hjälp, vad kul och snällt att du engagerar dig så ! :D :heart: Ska absolut kolla upp sidorna!
(Har kollat runt som tusan men jag glömmer liksom bort var jag såg det som jag blev peppad på för att jag kollar så mycket.. )
Användarens profilbild
Av zink
HannaLou skrev:
cinclus skrev:Jo, GP-länken gick till ett skottdrama...? ;-)
Hahaha ja du ser.. jag är helt lost alltså!
Den här ska det ju vara: http://www.alabarn.se/?p=productsMore&i ... x-Baby-Bag
Ah!

Fast det var dyrt för ngt som man nog inte använder så länge. Det kan du få en bunt begagnade ringsjalar under Köp & Sälj här på SB!
Användarens profilbild
Av zink
HannaLou skrev:Cinclus! Jag är så kass på engelska och mina ögon är helt överansträngda nu, men det här är en bärpåse va?!
http://www.stellaris.se/webshop/index.p ... 8a7b829012

Jag är: :whut: :siishah: och SÅ trött!!!
Fniss. Just ja, det var så det var ja att haen nyfödd. Just nu har vi en 2-åring. Han sover gott om natten, ett blöjbyte när vi lägger oss - han sover under hela det också. Meeeeeeeeeen det kan ta sådan tid att natat en 2-åring. Behöver varva enr och bearbeta dagen verkar det som... Allt har sin tid! Sova, det kan man göra som pensionär ;-)

Jo, den där länken var 404 borta sorry ;-) :wink:
Användarens profilbild
Av zink
HannaLou skrev:Men åå, tack för all hjälp, vad kul och snällt att du engagerar dig så ! :D :heart: Ska absolut kolla upp sidorna!
Det var så lite så. Ibland kommer jag mig för at spana in sjaldelen av detta forum också :oops: Kul å hjälpa ngn newbie. Nuförtiden blir det mest olika snack och diskussionstrådar för egen del. Jo, ryggknut håller jag på å trixar med förresten. Nu när det är vår och inga bylisga ytterkläder på mig och skrottet.
HannaLou skrev:(Har kollat runt som tusan men jag glömmer liksom bort var jag såg det som jag blev peppad på för att jag kollar så mycket.. )
Hm, deeeeeeeeeeet känenr jag inte alls igen nej :roll: 8)
Användarens profilbild
Av zink
HannaLou skrev:Jamen åå!! Det är ju så simpelt, varför har jag inte tänkt på det?! Det är ju en ringsjal jag ska skaffa!!

Fan jag blir så himla förvirrad och tankspridd när jag ammar och sover dåligt, jag har ju kollat på ringsjalar förut på internet. Men jag tror jag blandade ihop dom och bärpåsarna lite eller nåt.. Men kollade bilder på ringsjalar nu och det känns ju precis som det jag letar efter. Tack! :D
Just för att det är så simpel och för att man lätt går vilse i sjaldjungeln. Men det ä lugnt - man snubblar över sin favorit (eller 10) till sist.

Ringsjalar är himla bra - men inget jag bär länge i som sagt. Jag vet några som helt föredrar men de flesta vill ha den braiga effekten av långsjalar att vikten fördelas över hela ryggen, båda axlarna och ibland höfterna också (selar).

Tips om ringsjal - det är en enkel konstruktion men svårare att rätat till i efterhand, jmf med alstisk långsjal.

När du tar på dig den så se till att ringen är långt upp, nästan på axeln. För sedan när du drar i "svansen" så åker den ju enr. För du har ju sjalen lite slak när barnt ska i, och drar åt med svansen.

Och känsn det konstigt har oftast allting snott sig - då kan man inet drapera als över axel och rygg ju.

Men svåårare än så är det inte . Och bra att alltid ha en till hands...
Användarens profilbild
Av zink
Har du sett göteborgarnas snacktråd?

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... &sk=t&sd=a

Och en stor sjalträff på G

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=131356

Fast i ärlighetens namn brukar jag inte hinna så mkt kolal och knyta på en sjalträff. Det beror ju lite på ens barn också. Bättre om man kan råka någon ensam - så bra att du har PrettyUgly nästgårds! Här i Skellefteå är det längre mellan oss och vi är totalt 5 aktiva på SB typ... ;-)
cinclus skrev: Fniss. Just ja, det var så det var ja att haen nyfödd. Just nu har vi en 2-åring. Han sover gott om natten, ett blöjbyte när vi lägger oss - han sover under hela det också. Meeeeeeeeeen det kan ta sådan tid att natat en 2-åring. Behöver varva enr och bearbeta dagen verkar det som... Allt har sin tid! Sova, det kan man göra som pensionär ;-)

Jo, den där länken var 404 borta sorry ;-) :wink:
Haha jo jag har förstått att det där med nattningen kan ta tid! ;)
Det blir nog en bärpåse skulle jag tro, från stellaris. Märker nu att jag börjar lindas in mer o mer i denna sjalvärld och bli lika besatt som alla andra! Vill ha allt! :D
cinclus skrev: Just för att det är så simpel och för att man lätt går vilse i sjaldjungeln. Men det ä lugnt - man snubblar över sin favorit (eller 10) till sist.

Ringsjalar är himla bra - men inget jag bär länge i som sagt. Jag vet några som helt föredrar men de flesta vill ha den braiga effekten av långsjalar att vikten fördelas över hela ryggen, båda axlarna och ibland höfterna också (selar).

Tips om ringsjal - det är en enkel konstruktion men svårare att rätat till i efterhand, jmf med alstisk långsjal.

När du tar på dig den så se till att ringen är långt upp, nästan på axeln. För sedan när du drar i "svansen" så åker den ju enr. För du har ju sjalen lite slak när barnt ska i, och drar åt med svansen.

Och känsn det konstigt har oftast allting snott sig - då kan man inet drapera als över axel och rygg ju.

Men svåårare än så är det inte . Och bra att alltid ha en till hands...
Får nog ta o pallra mig till en sjalträff snart, är ju sugen på ringsjal också.
Tack för tipsen!

Vilken är din favoritsjal och vilken knytning?
cinclus skrev: Fast i ärlighetens namn brukar jag inte hinna så mkt kolal och knyta på en sjalträff. Det beror ju lite på ens barn också. Bättre om man kan råka någon ensam - så bra att du har PrettyUgly nästgårds! Här i Skellefteå är det längre mellan oss och vi är totalt 5 aktiva på SB typ... ;-)
Jag ser framför mig hur du tar snöscotern 10 mil och köper en liter mjölk haha. :wink:
Men då är ni iallafall ett litet gäng. Brukar ni träffas?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?