HannaLou skrev:Jamen åå!! Det är ju så simpelt, varför har jag inte tänkt på det?! Det är ju en ringsjal jag ska skaffa!!
Fan jag blir så himla förvirrad och tankspridd när jag ammar och sover dåligt, jag har ju kollat på ringsjalar förut på internet. Men jag tror jag blandade ihop dom och bärpåsarna lite eller nåt.. Men kollade bilder på ringsjalar nu och det känns ju precis som det jag letar efter. Tack! 
Just för att det är så simpel och för att man lätt går vilse i sjaldjungeln. Men det ä lugnt - man snubblar över sin favorit (eller 10) till sist.
Ringsjalar är himla bra - men inget jag bär länge i som sagt. Jag vet några som helt föredrar men de flesta vill ha den braiga effekten av långsjalar att vikten fördelas över hela ryggen, båda axlarna och ibland höfterna också (selar).
Tips om ringsjal - det är en enkel konstruktion men svårare att rätat till i efterhand, jmf med alstisk långsjal.
När du tar på dig den så se till att ringen är långt upp, nästan på axeln. För sedan när du drar i "svansen" så åker den ju enr. För du har ju sjalen lite slak när barnt ska i, och drar åt med svansen.
Och känsn det konstigt har oftast allting snott sig - då kan man inet drapera als över axel och rygg ju.
Men svåårare än så är det inte . Och bra att alltid ha en till hands...
V 07. Bonusbarn 85 & 87.
Boba. Utlånat: Choklad- & olivgås, ÄgirsHus lin-ringisar, Patapum & BB-slen.
"Dit det bär dit bär det"