Haha. Är bara tvungen att skriva här... Jag och gubben har ingen bil trots att vi bor på landet. I o med att jag numera är föräldraledig och han studerar på distans så klarar vi oss utan! När vår bil gick sönder så blev det som en tyst protest att inte hasta iväg och laga bilen
(så nu står åbäket här avställt och skäms och väntar på lagning) Bussar finns, men lite planering krävs...som idag då.
Vi hade tänkt åka med två bussar (vi behöver göra ett byte för de sista km) men så kom vi fram till att vi inte hade så bråttom hem egentligen så vi kunde ta en senare buss och gå ena biten hem (tar ca en halvtimme i raskt tempo utan bebis, ca 45 med). Nånstans i tankegången slog det fel så vi shoppade på i godan ro =tre matkassar, en skötväska, en hink målarfärg och lite sprejburkar

.
Vi insåg vårt "misstag" när vi skulle kånka hem på bråten... Så kom jag på att jag hade en extra bärsjal med mig och karln var gnällig så han fick ta på sig den och bära färgburk, ett gäng apelsiner, avokado, juice, sprayburkar o en del annat i sjalen.

Det var LÄNGESEN jag har skrattat så mycket. Men hans kommentar var "det är ju mycket skönare än att ha ryggsäck i alla fall"

Många bilar som stirrade utmed vägen

så man får nog påstå att vi har gjort lite dålig sjalreklam idag för folk måste trott att vi inte var riktigt... riktiga.
Hem kom vi i alla fall.