[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 7291606
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Vi har ingen bebisvagn - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ester
för mig är vagnen räddningen både när det gäller frakt av barn och mat och diverse picknick-prylar och leksaker.

men så har arvid åkt bil 5 ggr i sitt liv hittills
varav 3 ggr varit till och från sjukhus
räknar ej med ambulansfärden då 8)
Användarens profilbild
Av Bina
Vagnen tycker jag är toppen att frakta saker i på ett samlat sätt. :lol:
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Bina skrev:Vagnen tycker jag är toppen att frakta saker i på ett samlat sätt. :lol:
:iagree:Vagnen är helt klart överlägsen när det gäller att få med sig leksaker, skötgrejer, mat och annat. :tumup:
Användarens profilbild
Av sagis
Skönt att klara sig utan vagn! :tumup:

Jag är lite feg för att åka iväg utan vagn. Känns tryggt med vagn, fast jag begriper inte varför. Tryggast är ju att bära! Men jag har blivit modigare. Och jag har investerat i en dramaten. Så nu finns egentligen inga ursäkter att använda vagn!
Användarens profilbild
Av Beckah82
Jag tyckte det var läskigt att bli av med vagnen när Alvin var ett par månader men det visade ju sig att det inte alls behövs någon vagn. Från runt 3 månader till 10 månader hade vi ingen vagn alls. Saker och matvaror gick bra att dra i en dramaten.

Hade jag haft kvar vagnen hade den säkert använts visserligen men nu vet jag att det är helt onödigt så hoppsan kommer in te att ha någon vagn förrän hen kan sitta i den vanliga enkla sulkyn som Alvin sitter i nu, så runt året då med andra ord.
Användarens profilbild
Av Rosalinda
Lindiwe skrev:
Bina skrev:Vagnen tycker jag är toppen att frakta saker i på ett samlat sätt. :lol:
:iagree:Vagnen är helt klart överlägsen när det gäller att få med sig leksaker, skötgrejer, mat och annat. :tumup:
Håller med till fullo. Att bara bara barnet i sele eller sjal funkar men inte att bära både barn, skötsaker, mat (om man handlat) och hinkar och spadar är omöjligt för mig. :notworking: Då är vagnen suverän att lasta i. Desamma gäller när vi ska åka tåg till mina föräldrar. Då är vagnen jättebra att lasta väskor i. :tumup:
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Rosalinda skrev:
Lindiwe skrev:
Håller med till fullo. Att bara bara barnet i sele eller sjal funkar men inte att bära både barn, skötsaker, mat (om man handlat) och hinkar och spadar är omöjligt för mig. :notworking: Då är vagnen suverän att lasta i. Desamma gäller när vi ska åka tåg till mina föräldrar. Då är vagnen jättebra att lasta väskor i. :tumup:
Barnvagn kanske skall heta "saker-som-är-bra-att-ha-med-sig-vagn".
Eller varför inte göra som de afrikanska tjejerna, barnet i sjal, hink o spade på huvudet och resten bärandes i händerna :wink:
Användarens profilbild
Av Blixa
Vi klarade oss utan vagn i nästan 16 månader. Sedan blev storebror så attans förkyld och influensaskruttig i veckor att han inte orkade gå. Då åkte sittvagnen fram och lillasyster tyckte det var lite roligt att sitta i storebrors knä.
Vagn är jättebra för att släpa saker och vissa barn vill inte alltid sitta i en sjal eller sele och vissa föräldrar vill inte alltid bära. Det är ok. Men som Dorotea skriver så tycker jag att det är lite onödigt att man matas med vagnens livsnödvändighet redan innan barnet är fött. Storebrors första vagn var nog de sämst investerade 4500 kronor jag gjort av med i hela mitt liv.
Användarens profilbild
Av katha
Vad är en dramaten? Känner mig lite off när jag frågar, jag har sett det i fler trådar men först nu kom det över mig att jag vet inte vad det är, skäms katha!
Vart får man tag på sånna då?
Av Pärla
När min son var nyfödd så hade jag svårt att gå. Och det var superhalt ute. Jag älskade vår dagliga (om än inte särskilt långa) barnvagnspromenad runt kvarteren då. Hade en helt ljuvlig barnvagn, begagnad men i nyskick, rymlig och helt underbart sagolikt omodern. Sonen låg och snusade och jag var den lyckligaste på jorden. Långsamt, långsamt gick jag och befann mig helt och fullt i nuet. För mig kändes det senare även som en fantastisk gåva från mig till sonen att låta honom sova i vagnen under bar himmel under de blommande äppelträden.

Så vagn kan vara bra även i början, beroende på omständigheter och barn förstås.
Användarens profilbild
Av Empatikan
Haha. Är bara tvungen att skriva här... Jag och gubben har ingen bil trots att vi bor på landet. I o med att jag numera är föräldraledig och han studerar på distans så klarar vi oss utan! När vår bil gick sönder så blev det som en tyst protest att inte hasta iväg och laga bilen (så nu står åbäket här avställt och skäms och väntar på lagning) Bussar finns, men lite planering krävs...som idag då.

Vi hade tänkt åka med två bussar (vi behöver göra ett byte för de sista km) men så kom vi fram till att vi inte hade så bråttom hem egentligen så vi kunde ta en senare buss och gå ena biten hem (tar ca en halvtimme i raskt tempo utan bebis, ca 45 med). Nånstans i tankegången slog det fel så vi shoppade på i godan ro =tre matkassar, en skötväska, en hink målarfärg och lite sprejburkar :shock: .

Vi insåg vårt "misstag" när vi skulle kånka hem på bråten... Så kom jag på att jag hade en extra bärsjal med mig och karln var gnällig så han fick ta på sig den och bära färgburk, ett gäng apelsiner, avokado, juice, sprayburkar o en del annat i sjalen. :rofl: Det var LÄNGESEN jag har skrattat så mycket. Men hans kommentar var "det är ju mycket skönare än att ha ryggsäck i alla fall" :loving: Många bilar som stirrade utmed vägen :fnissa: så man får nog påstå att vi har gjort lite dålig sjalreklam idag för folk måste trott att vi inte var riktigt... riktiga. :intetitta:

:rofl:

Hem kom vi i alla fall.
Användarens profilbild
Av Beckah82
Empatikan skrev:Haha. Är bara tvungen att skriva här... Jag och gubben har ingen bil trots att vi bor på landet. I o med att jag numera är föräldraledig och han studerar på distans så klarar vi oss utan! När vår bil gick sönder så blev det som en tyst protest att inte hasta iväg och laga bilen (så nu står åbäket här avställt och skäms och väntar på lagning) Bussar finns, men lite planering krävs...som idag då.

Vi hade tänkt åka med två bussar (vi behöver göra ett byte för de sista km) men så kom vi fram till att vi inte hade så bråttom hem egentligen så vi kunde ta en senare buss och gå ena biten hem (tar ca en halvtimme i raskt tempo utan bebis, ca 45 med). Nånstans i tankegången slog det fel så vi shoppade på i godan ro =tre matkassar, en skötväska, en hink målarfärg och lite sprejburkar :shock: .

Vi insåg vårt "misstag" när vi skulle kånka hem på bråten... Så kom jag på att jag hade en extra bärsjal med mig och karln var gnällig så han fick ta på sig den och bära färgburk, ett gäng apelsiner, avokado, juice, sprayburkar o en del annat i sjalen. :rofl: Det var LÄNGESEN jag har skrattat så mycket. Men hans kommentar var "det är ju mycket skönare än att ha ryggsäck i alla fall" :loving: Många bilar som stirrade utmed vägen :fnissa: så man får nog påstå att vi har gjort lite dålig sjalreklam idag för folk måste trott att vi inte var riktigt... riktiga. :intetitta:

Hem kom vi i alla fall.

Användarens profilbild
Av Isanna
När man kommer in i vagnandet så är vagnar och alla tillbehör lika beroendeframkallande som sjalar och selar. :lol: Jag har en skrutt som älskar sin vagn och en skrutt som älskade sina sjalar. Mamman gillar båda och kombinationen av dom. :tumup:
Av ninen
Vi hade heller inte bebisvagn. Jag drar väl inte runt på så mycket prylar helt enkelt.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?