Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mari_tres
Sele :tumup:

Eller det beror ju lite på vad man har för barn och vad man har för sjal och hur länge man ska bära. Med en fyrameters sjal funkar det rätt bra att bara slänga upp på ryggen och knyta trots att det kanske är lite blött och lerigt på marken, men ska man börja knyta omslutet med en femmeters sjal på magen så väljer jag hellre sele... eller har en färdigknyten sjal på mig.
Av Löv
Ja, alltså, jag väljer oömma sjalar och låter dem släpa i marken när jag knyter. :oops: Dock har vi inte haft blött på väldigt länge, så det är torr smuts eller lite gräs som lätt kan borstas bort. Jag knyter ute varje dag i princip och det fungerar jättebra. Sjalarna har inte fått några men vad jag kan se (men som sagt, väljer ju inte en ljus indio till utomhusknytningar).
Användarens profilbild
Av anxy
fördelen med att stiga ur en bil är att man kan spegla sig i den, för jag har fortfarande lite svårt att knyta utan hjälp av spegel:) behöver jag säga att sjaländar inte är mitt största bekymmer :? men övning ger färdighet, har tittat på youtubeklippet ett antal gånger nu :lol:
Användarens profilbild
Av Elflin
Jag brukar också använda mig av baksätet i bilen, fickorna eller helt enkelt strunta i att sjalen blir lite dammig i ändarna. jag har inte behövt knyta om sjalen när det varit regnigt ute så det har hittills inte varit något problem.
Av Lillblomma
Om man nu vill ha en knut på bröstet, borde man inte kunna ha den färdigknuten också då, fast löst, så behöver man inte fiska upp sjaländen ur fickan innan man ska göra krysset...
Spånar... Nu är det ju rätt torrt ute så man skulle kanske börja träna... Fast jag har en ljus Zara...
Å Manducan är ju så smidig...
Ursäkta trådkapningen, men kan nån hjälpa mig hitta tillbaka till sjalarna? Har som sagt bla en helt ljuvlig, underbar Zara som bara ligger, bara för att selen är så mycket enklare...
Så jag behöver alla tips jag kan få för att förenkla sjalandet...
//A
Användarens profilbild
Av jazoo
lena_l skrev:Ja, alltså, jag väljer oömma sjalar och låter dem släpa i marken när jag knyter. :oops: Dock har vi inte haft blött på väldigt länge, så det är torr smuts eller lite gräs som lätt kan borstas bort. Jag knyter ute varje dag i princip och det fungerar jättebra. Sjalarna har inte fått några men vad jag kan se (men som sagt, väljer ju inte en ljus indio till utomhusknytningar).
:iagree:
Användarens profilbild
Av jazoo
Lillblomma skrev:Om man nu vill ha en knut på bröstet, borde man inte kunna ha den färdigknuten också då, fast löst, så behöver man inte fiska upp sjaländen ur fickan innan man ska göra krysset...
Spånar... Nu är det ju rätt torrt ute så man skulle kanske börja träna... Fast jag har en ljus Zara...
Å Manducan är ju så smidig...
Ursäkta trådkapningen, men kan nån hjälpa mig hitta tillbaka till sjalarna? Har som sagt bla en helt ljuvlig, underbar Zara som bara ligger, bara för att selen är så mycket enklare...
Så jag behöver alla tips jag kan få för att förenkla sjalandet...
//A
Jag förstår inte hur du menar med färdigknuten, hur ska du få dit barnet då?

Och ang hitta tillbaka till sjalarna.... Kan du inte bara gå hemifrån med sjal istället för sele, lämna selen hemma och se vad som händer? Lite sjalterapi, liksom?

Du ska inte till sumpan eller solna någon gång snart, förresten, så vi kan ta den där fikan som vi pratat om? (Sorry för trådkap) Så kan jag sjalinspirera lite.... Jag är nämligen inte alls speciellt förtjust i selen jag har nu. ;)
Av Lillblomma
jazoo skrev:Jag förstår inte hur du menar med färdigknuten, hur ska du få dit barnet då?
Jo, men... Om man lägger mitten över ryggen och gör en lös enkel knut fram och sen stoppar ändarna i fickorna... Då borde man kunna hiva upp ungen, dra upp smokingbältet (heter det så när det är bak på ryggen??!?! :hmm: ) tvärs över barnets rygg och sen dra åt kruten över mammas bröst. Eller, det blir kanske krångligt att krångla in barnets ben och rätta till sjalen, fast det borde gå...
jazoo skrev:Och ang hitta tillbaka till sjalarna.... Kan du inte bara gå hemifrån med sjal istället för sele, lämna selen hemma och se vad som händer? Lite sjalterapi, liksom?
Är du tokig??!?! :whut: Tänk om det... Inte GÅR då! Om L bara vill upp och ner och upp och ner... Tänkt om typ... Jorden går under då! Eller nåt... Näääeeee.... Vad vore egentligen det värsta som kan hända... Klart jag kan... Kanske.
jazoo skrev:Du ska inte till sumpan eller solna någon gång snart, förresten, så vi kan ta den där fikan som vi pratat om? (Sorry för trådkap) Så kan jag sjalinspirera lite.... Jag är nämligen inte alls speciellt förtjust i selen jag har nu.
Tjaaa.... Om inte annat kan jag väl göra mig ett ärende dit... Eller hur! T är på dagis ti-to mellan 9 o 14. Måndagar är vi ofta upptagna på ÖFs uteverksamhet häruppe på Domarudden. Men fredagar är lite mer öppna. Mulle Meck är ju tex trevligt en fredag med vackert väder... Eller ett fik i Solna, men inte om majn har en fyraåring med spring i benen med sig...
Ska vi dra ihop en "riktig" sjalträff hos Mulle Meck tex, den 15 maj?

//A
Å vet du!!!! Min svägerska har en ny bebis i magen nu som har suttit fast 11 veckor!!! Så SNART ska vi se filmen tillsammans!!!
Tjohoooo!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?