[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 7279460
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Min beskrivning på omslutet rygg - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tofka
Aha :tumup: Det är samma som shbc!? Så du har ena sjaländen över axeln och den andra under armen? Det framgick inte riktigt, så jag undrade hur man skulle göra för att inte bli strypt :Hahaa: Ska öva...
Användarens profilbild
Av anxy
R har varit gnällig hela dagen och velat vara i sjalen konstant...men inga ryggknyt har gillats alls. om inte annat så hoppas jag hon är på humör på fredag:)
Användarens profilbild
Av tofka
Apelsin skrev:
Hilda skrev:På edenbaby är "omsluten ryggsäck" samma som "shbc" :hellu:
Men det här är ett vanligt omslut

Kära Melon, vad är det du inte förstår? ta nu en sjal, utan bebis i och testa framför datorn så tror jag du förstår.
Jag tror att en bildserie inte skulle ge så mycket, hellre då en inspelad sekvens, men det är jag rät tveksam till att göra.
Jag KAN inte lära mig vad olika knytningar heter. Omslut, omslutet kryss, ryggomslut, ryggsäck, omsluten ryggsäck :hellu: :hellu: :hellu: Den jag brukar göra trodde jag hette omslut, men då knyter jag ju först under armarna. Vad är ett "vanligt" omslut? :hmm:
Användarens profilbild
Av diddeldi
Apelsin skrev:

Kära Melon, vad är det du inte förstår? ta nu en sjal, utan bebis i och testa framför datorn så tror jag du förstår.
Jag tror att en bildserie inte skulle ge så mycket, hellre då en inspelad sekvens, men det är jag rät tveksam till att göra.
fast jag har ju sett dig göra det här flera gånger, och jag fattar ändå inget av beskrivningen i text :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
Hilda skrev:
Apelsin skrev:

Jag KAN inte lära mig vad olika knytningar heter. Omslut, omslutet kryss, ryggomslut, ryggsäck, omsluten ryggsäck :hellu: :hellu: :hellu: Den jag brukar göra trodde jag hette omslut, men då knyter jag ju först under armarna. Vad är ett "vanligt" omslut? :hmm:
den här tråden handlar om ryggomslut :wink: (dvs omslut på ryggen). hon bara börjar med sjalen ovanför armarna, sen tar hon ner den under. så du har rätt i att i omslut så har man den under armarna. på vanlig ryggsäck är den över armarna. på omsluten ryggsäck är ena över och andra under.
Användarens profilbild
Av Sarai
Hilda skrev:
Apelsin skrev:

Den du gör alldeles strålande bra är omslut på rygg. (Den jag såg dig göra när du köpte ringsjalen.) Största skillnaden är att hon börjar med att svinga barnet över axeln, lägga ändarna över axlarna och sedan dra åt i fållarna så att barnet sitter i en påse. Sedan krånglar hon armarna över sjalen, så att barnet sitter kvar högt upp, men man kan börja knyta omslut= ändarna i kryss över barnets rygg. Du gör knut på bröstet först, det gör inte Apelsin. Apelsin har också ett extraknep för att tajta till över barnets rygg, som är väldigt svårt att beskriva i ord. Men hon försöker i andra stycket. (Vet inte om jag förstod helt fast jag har sett det göras.)

Dags för en sjalträff med tema ryggknytning? Det är många namn på samma knytningar, det håller jag med om. Många varianter också.
Användarens profilbild
Av melon
Apelsin skrev:
diddeldi skrev:
Apelsin skrev:

fast jag har ju sett dig göra det här flera gånger, och jag fattar ändå inget av beskrivningen i text :lol:
du får väl ställa dig med en sjal då, elelr försöka förtydliga min text, inte så lätt att skriva förståligt :wink:
Jag är expert på att tyda bilder, men skitdålig på att läsa text :mrgreen: Det var något med en vridning som jag inte förstod, och då gav jag upp. Inspelad sekvens låter ju ännu bättre :app:

diddeldi är förresten mästare på att skriva enkla beskrivande texter utan krusiduller.
:tumup:
Användarens profilbild
Av diddeldi
melon skrev:
Apelsin skrev:
diddeldi skrev:
Apelsin skrev:

du får väl ställa dig med en sjal då, elelr försöka förtydliga min text, inte så lätt att skriva förståligt :wink:
Jag är expert på att tyda bilder, men skitdålig på att läsa text :mrgreen: Det var något med en vridning som jag inte förstod, och då gav jag upp. Inspelad sekvens låter ju ännu bättre :app:

diddeldi är förresten mästare på att skriva enkla beskrivande texter utan krusiduller.
är jag? :shock:
Användarens profilbild
Av melon
diddeldi skrev:
melon skrev:diddeldi är förresten mästare på att skriva enkla beskrivande texter utan krusiduller.
är jag? :shock:
Visste du inte det? Dina knytbeskrivningar med bild är ju de bästa som finns. :tumup:
Apelsin skrev:Bild

en bild på tvisten av armen, jag tror att det går att förstå om man studerar noga och läser texten

Jaha, menade du bara det... Sådär gör jag ju redan :oops: Säger ju att jag är dålig på att förstå beskrivningar i textform. Tack för bilden :heart: nu slipper jag undra.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag försöker tappert att lära mig ryggknyt & i brist på ett vaket barn såhär på kvällskvisten satt jag här vid dator & försökte fatta det där med armvridningen..med hjälp av mysfilten..sambon har ryggskott & ligger på golvet, tittar upp på mig & undrar vad i hela friden jag håller på med?? Övar ryggknyt, får han till svar. Han tittar milt sagt skeptiskt på mig & skakar på huvudet! *suck* Han förstår sig inte på min nya passion för sjalar :fnissa:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?