- sön mar 15, 2009 17:32
Jag arbetar på förskola när jag inte är mammaledig som nu och när jag går tillbaka till jobbet i augusti ska min arbetskamrat och jag vänja in ett gäng ettåringar. Jag funderar om mina bärdona skulle kunna funka även på arbetstid?
Hipseaten är ju given, passar perfekt när man ska typ duka och har en ledsen liten med sig. Men skulle föräldrar reagera negativt om jag bar deras barn i ringsjal på höften eller i långsjal på ryggen? Och tror ni att sjalovana barn vill vara så nära en "främmande"? Jag tvingar aldrig på nåt barn en kram med tanke på deras integritet och vissa tycker det är känsligt att bli bytt på i början men det måste man ju göra...
Hipseaten är ju given, passar perfekt när man ska typ duka och har en ledsen liten med sig. Men skulle föräldrar reagera negativt om jag bar deras barn i ringsjal på höften eller i långsjal på ryggen? Och tror ni att sjalovana barn vill vara så nära en "främmande"? Jag tvingar aldrig på nåt barn en kram med tanke på deras integritet och vissa tycker det är känsligt att bli bytt på i början men det måste man ju göra...
M med L -97, L -00, L -05 och L -08
Bär i Hoppe Florens färgad oliv, Amazonas Carry Sling, Linalaps ringsjal
Har burit i Patapum, utlånad till Barcelona och fortfarande inte tillbaka
Bär i Hoppe Florens färgad oliv, Amazonas Carry Sling, Linalaps ringsjal
Har burit i Patapum, utlånad till Barcelona och fortfarande inte tillbaka