Hej,
Vad roligt att ni gillar mina bakelser

Det är riktigt härligt att se alla smörgåsar och tårtor. Lite lustigt att ni valt ost- och äggmackorna plus prinsesstårtan som var mina första skapelser oxå. Ja...och jordgubbstårtan förstås.
Här kommer lite tips - håll till godo.
Hobbyfilt är lätt att jobba med men, den blir sliten och noppig rätt fort. Dessutom funkar det inte att tvätta så bra.
Undvik lim. Mina smörgåsar har lite lim men även fast det är giftfritt och godkännt etc så är jag tveksam.
Velouren som jag har valt kommer från Andersson & Hjalmarsson, som har kanon kvalité. Velouren kan vara lite knepig att jobba med då den stretchar åt alla håll och kanter. Det kan lösas genom att stryka en tunn eller hård fliselin på baksidan. Botten kan behöva en hård fliselin.
Det är så super sött med pärlor som strössel, socker etc men jag har inga på mina bakelser pga att de kan lossna. Istället broderar jag eller syr fast applikationer.
Hmmmm.....det var allt jag kan komma på just nu. Nä - en sak till för att få till rätt form funkar det kanon att forma en svamp/skumgummi i rätt form och sedan lägga lite vadd kring.
Lycka till alla kreativa människor!