Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har en MaM ECO sjal som jag använt till min en månad gamla bebis sedan födseln utan problem. Skulle dock vilja komplettera med en bärsele för de tillfällen då jag vill kunna sätta på den snabbt/använda endast kort tid. Exempel på detta är när jag har sonen i vagnen på stan och vill in i en affär utan att ta med vagnen. Det skulle vara himla smidigt att bara knäppa på en bärsele då, istället för att behöva knyta min långa sjal, som dessutom kommer släpa i marken under tiden jag knyter fast den.
Nåja, lång förklaring för att beskriva att jag vill komplettera med en bärsele. Det naturliga jag tänker på är en Baby Björn, men det verkar som att den inte är så bra ergonomiskt och inte kan användas så långt upp i åldrarna, så nu letar jag efter alternativ. Dock svårt eftersom jag bor på en mindre ort och inte kan prova... Både jag och min man är rätt långa och kraftiga, så Manduca är ett alternativ efter att ha läst lite här. Skulle ni rekommendera den som komplement? Är den lätt att ta med? Går den att sätta på sig snabbt?
Finns det andra alternativ jag borde titta på?

Tacksam för all hjälp!
Vill du kunna ha bärselen under jackan utan att behöva ta av dig jackan när du sätter i barnet så är Beco butterfly ett alternativ (tinytots har/har nyligen haft rea dessutom!). Förutom den och Manducan som du redan nämt är ju Beco 4ht generation ett alternativ, likssom Angelpack. Det finns även Ergo och Patapum och en hel del andra.

Ett annat alternativ är ringsjal eller typ Easyhug, men med det sistnämda måste ni nog ha en varsin eftersom den går efter storlek, men de är lätta att sy själv.
det du ska tänka på om du köper en Beco 4:th, Patapum, Angelpack eller Ergo är att du behöver ett speciellt spädbarnsinsats. Den bebis var bara en månad, eller läste jag fel nu? Manduca och Beco Butterfly har ju ett fastsatt spädbarnsinlägg.
Asia skrev:det du ska tänka på om du köper en Beco 4:th, Patapum, Angelpack eller Ergo är att du behöver ett speciellt spädbarnsinsats. Den bebis var bara en månad, eller läste jag fel nu? Manduca och Beco Butterfly har ju ett fastsatt spädbarnsinlägg.
Det behövs inte alls :D Det går alldeles utmärkt att bära från start i grodposition i en "vanlig" sele (vi använde en Patapum och en Patapum toddler). Faktiskt enklare att få till bra än vävd sjal när R var en liten skrutt :D Jag såg till att hon satt med benen innanför selen, och hade fötterna så det verkade bekvämt.

Jg testade att ha henne lggande i vagga några gånger (som i babyinserten till t ex Ergo och Patapum), men hon tyckte mest det blev knöligt.
vad bra att det funkade för er! För mej funkade det inte alls.
Asia skrev:vad bra att det funkade för er! För mej funkade det inte alls.
Jo, jag var glad :vågen: Det gjorde livet enklare! (fast jag gillade sjal också, men mer för längre bärande).

Och nu fr tiden när hon är stor (3 mån...) blir det mest beco 4th.
Varför inte ha sjalen färdigknuten på dig? Då drar du bara till och sen sätter ner bebisen när du går in. Då slippeer du oroa dig för ändar som ligger på marken, Fungerar med både trikåsjal och vävd sjal om man använder den vanligaste trikåsjalknytningen. Det man ska tänka på är att man får dra till knytningen lite innan man sätter i barnet. Om man har vävd sjal så lär man sig hur hårt man ska knyta för att det ska bli bra med ett barn i.
Tack för alla svar! Jo, sonen är en månad. Tänkte faktiskt spänna bärselen utanpå jackan, verkar smidigare än att ta av jackan och sätta på sig bärselen. Såg någon häromdagen som hade sin BabyBjörn utanpå kappan med bebisen (med overall) i den, verkade så himla smidigt! Det är klart att jag kan ha på mig sjalen färdigknuten under jackan, men dels skulle jag inte känna mig bekväm med det (att ha något bylsigt under jackan), och dels känns det krångligt att sätta i honom i sjalen med overallen på - fast det är kanske som någon sade lika jobbigt med bärsele?
Skall kolla på de andra alternativen ni pratat om! Himla svårt att välja utifrån internet, bara! Sonen sitter i sjalen både i vagga och mage mot mage utan problem, så ställningen spelar nog ingen roll, men att köpa en bärsele där man slipper extrainsats för spädbarn känns ju rätt smidigt.
Ah, då är jag med på varför det såg smidigt ut! Nej, det känns inte så aktuellt att köpa en bara för att ha fram till sommaren - då bär jag hellre barnet i famnen i overall när jag är ute och satsar på en jag kan ha i sommar också. :) *fortsätter till recensionsforumet*
Tack för tipset! Ser dock nu när jag kollar på knytinstruktionerna här på sajten att de skiljer sig från de som följde med min sjal - gör jag som här på sajten blir det betydligt smidigare att ha med sjalen på stan! (Skrev ett inlägg om det precis i "knytinstruktioner".) Skall dock kolla upp mei taien också, har hört andra som använder den och tycker jättebra om den!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?