- lör mar 07, 2009 17:18
Jag har en MaM ECO sjal som jag använt till min en månad gamla bebis sedan födseln utan problem. Skulle dock vilja komplettera med en bärsele för de tillfällen då jag vill kunna sätta på den snabbt/använda endast kort tid. Exempel på detta är när jag har sonen i vagnen på stan och vill in i en affär utan att ta med vagnen. Det skulle vara himla smidigt att bara knäppa på en bärsele då, istället för att behöva knyta min långa sjal, som dessutom kommer släpa i marken under tiden jag knyter fast den.
Nåja, lång förklaring för att beskriva att jag vill komplettera med en bärsele. Det naturliga jag tänker på är en Baby Björn, men det verkar som att den inte är så bra ergonomiskt och inte kan användas så långt upp i åldrarna, så nu letar jag efter alternativ. Dock svårt eftersom jag bor på en mindre ort och inte kan prova... Både jag och min man är rätt långa och kraftiga, så Manduca är ett alternativ efter att ha läst lite här. Skulle ni rekommendera den som komplement? Är den lätt att ta med? Går den att sätta på sig snabbt?
Finns det andra alternativ jag borde titta på?
Tacksam för all hjälp!
Nåja, lång förklaring för att beskriva att jag vill komplettera med en bärsele. Det naturliga jag tänker på är en Baby Björn, men det verkar som att den inte är så bra ergonomiskt och inte kan användas så långt upp i åldrarna, så nu letar jag efter alternativ. Dock svårt eftersom jag bor på en mindre ort och inte kan prova... Både jag och min man är rätt långa och kraftiga, så Manduca är ett alternativ efter att ha läst lite här. Skulle ni rekommendera den som komplement? Är den lätt att ta med? Går den att sätta på sig snabbt?
Finns det andra alternativ jag borde titta på?
Tacksam för all hjälp!