- fre mar 06, 2009 15:45
Jag undrar hur många som burit sina nyfödda i en Manduca?
Funkar det bra? Sitter barnet bra? Är den lätt att hantera själv? (dvs stoppa ur och i barnet, knäppa, ta på selen mm).
Är intruktionsboken lätt att förstå? Hur länge kan man bär i den åt gången?
Jag har en bekant som precis fått barn och som gärna vill ha en sele, då hon har hundar som måste rastas. Funkar tydligen inte med barnvagn...
Men för en person som bara känner till Babybjörn tidigare, och som nog inte har tålamod med en sjal så undrar jag alltså om hon skall sats på en manduca. Har fattat det som att babyinsatsen sitter fast i den och att det förenklar hanteringen något (istället för en lös som det är till Ergon).
Tips och råd mottages tacksamt!!!
Jag försöker verkligen lobba för ergonomiskt bärande, och om inte för att det är mycket bättre för mor och barn, så för att hon kan använda selen så mycket längre. Eller ska man helt enkelt tänka att bättre att bära i ett halvkasst redskap än att inte bära alls?

Funkar det bra? Sitter barnet bra? Är den lätt att hantera själv? (dvs stoppa ur och i barnet, knäppa, ta på selen mm).
Är intruktionsboken lätt att förstå? Hur länge kan man bär i den åt gången?
Jag har en bekant som precis fått barn och som gärna vill ha en sele, då hon har hundar som måste rastas. Funkar tydligen inte med barnvagn...

Tips och råd mottages tacksamt!!!

Jag försöker verkligen lobba för ergonomiskt bärande, och om inte för att det är mycket bättre för mor och barn, så för att hon kan använda selen så mycket längre. Eller ska man helt enkelt tänka att bättre att bära i ett halvkasst redskap än att inte bära alls?

Stolt mamma till Lilleman -06
- som cyklar likt vinden och uppfinner i Lego och Minecraft. Lillvift -14 som gillar sin Ergo bäst och springer och klättrar däremellan.