Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kotten
Mirjam skrev:När jag befinner mig runt Möllevångstorget dagtid (inte sååå ofta, men ibland är jag där) tycker jag alltid att jag ser någon med sjal eller snyggosele.

I Lund spanar man absolut trikåsjalar och Ergos, särskilt i stan på helgerna. Och någon enstaka gång en vävd. Men det brukar synas fler när det blir varmare.
I Lund ser jag selar och sjalar nästan varje gång jag är på stan.
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Kotten skrev:
Mirjam skrev:När jag befinner mig runt Möllevångstorget dagtid (inte sååå ofta, men ibland är jag där) tycker jag alltid att jag ser någon med sjal eller snyggosele.

I Lund spanar man absolut trikåsjalar och Ergos, särskilt i stan på helgerna. Och någon enstaka gång en vävd. Men det brukar synas fler när det blir varmare.
Aha!
så det är där de är...
Användarens profilbild
Av thanisa
Kotten skrev:

Ja, något bärdon brukar man se. Brukar dock sällan efterlysa då det nuförtiden känns meningslöst, det är så sällan man får svar. Fast bärskydd och bärjacka och nog även vävd långsjal skulle jag efterlysa då kanske man får napp, men en trikåsjal känns för det mesta meningslöst.
Användarens profilbild
Av binaem
Ullegulle78 skrev:
lena_l skrev:
Ullegulle78 skrev:Himla bra fråga!
Jag ser knappt någon med sjal, fast i STHLM då...
Inte selar heller, förutom BabyBjörn då.. :roll:
Enda undantaget är på sjalträffar eller på typ kulturhusets barnhörna, där brukar det nästan alltid gå att spana en Ergo iallafall. ;)
...och jag som trodde att det kryllade av sjalar i Stockholm... :oops:
Det kanske det gör, men de syns inte...
:hmm: :lol:
Jag fick ju en person att snubbla över en trottoar medan hon stirrade mitt i Stockholm när jag tog upp min 4,5 åring i en sling ... Så så där värst värdsvana vet jag inte om de är ...
Här där jag bor är ni nu tre .. jag, en okänd person och Mia som flyttat tillbaka från London :D
Av Umma
Jag bar lillan i sjal igår vid MAS/Pildammsparken!!! Fast vi var ju bara på besök...men jag har spanat på en annan Malmötrend...lite OT nu men är det vanligt med en sulky+2 eller 3 :shock: barn? :hmm: Har sett det flera gånger i Malmö.
Av Löv
Precis hemkommen från ikea där jag blev beundrad av två medelålders damer som var sååå imponerade av hur jag knöt upp G på ryggen. Det såg sååå praktiskt och trevligt ut. Tänk, sådant fanns inte på deras tid! :loving:

Men alla andra med bebisar har vagn. Ofta går de med bebisen i famnen och skjuter vagnen framför sig med en hand. :hmm: Eller så skriker bebisen i vagnen. G betraktar världen från min rygg, nöjd och glad, jag har händerna fria för storebror och kunde till och med handla en strykbräda. :shock: Försök göra det med en barnvagn!! :app:
Användarens profilbild
Av telistant
I Umeå ser man ganska ofta trikåsjalar tycker jag, iallafall på stan på dagtid då jag var hemma med L på heltid. Men har nog inte sett nån med vävd, förutom en gång på Coop för säkert fyra-fem år sedan. En ergo har jag spanat på Coop-forum i höstas.

Så det är lite skralt med burna barn på stormarknaderna här med. L brukar iofs vilja åka i kundvagnen nu och äta banan, men manducan brukar få sitta kvar på ryggen, så den syns ju iallafall.
Av Jinxan
telistant skrev:...Så det är lite skralt med burna barn på stormarknaderna här med. L brukar iofs vilja åka i kundvagnen nu och äta banan, men manducan brukar få sitta kvar på ryggen, så den syns ju iallafall.
Smart. Alla får ha på sig sina bärverktyg fast barnet åker vagn/går :D
Av legenden29
Jag skulle gärna bära P mer o då helst på ryggen men han drar mig så i håret så jag får nog raka av mig allt hår först! Tofs funkar inte. Fast bär jag honom mer så är jag snart skallig så det ena ger det andra egentligen... Behöver nog inte raka mig när jag tänker efter....
Användarens profilbild
Av Longing
lena_l skrev:Precis hemkommen från ikea där jag blev beundrad av två medelålders damer som var sååå imponerade av hur jag knöt upp G på ryggen. Det såg sååå praktiskt och trevligt ut. Tänk, sådant fanns inte på deras tid! :loving:

Men alla andra med bebisar har vagn. Ofta går de med bebisen i famnen och skjuter vagnen framför sig med en hand. :hmm: Eller så skriker bebisen i vagnen. G betraktar världen från min rygg, nöjd och glad, jag har händerna fria för storebror och kunde till och med handla en strykbräda. :shock: Försök göra det med en barnvagn!! :app:
Vi var också på IKEA (Malmö) igår :D Fast S satt i en kundvagn och var väldigt nöjd men manducan fanns naturligvis med, lämnar inte hemmet utan bärdon.
Av Löv
Longing skrev:
lena_l skrev:Precis hemkommen från ikea där jag blev beundrad av två medelålders damer som var sååå imponerade av hur jag knöt upp G på ryggen. Det såg sååå praktiskt och trevligt ut. Tänk, sådant fanns inte på deras tid! :loving:

Vi var också på IKEA (Malmö) igår :D Fast S satt i en kundvagn och var väldigt nöjd men manducan fanns naturligvis med, lämnar inte hemmet utan bärdon.

:hello: Såklart går det bra att sitta i kundvagn oxå!! G är lite liten för kundvagn men den tiden kommer väl... :wink:
Användarens profilbild
Av sagis
Longing skrev:

Och jag var på IKEA idag. Såg en hel del barnvagnar och två babybjön men även en blå trikåsjal. Men nu ska jag inte göra detta till en IKEA-tråd så jag hoppar över till "vem var det jag såg" istället :D
Användarens profilbild
Av Mirjam
lena_l skrev:
Longing skrev:

:hello: Såklart går det bra att sitta i kundvagn oxå!! G är lite liten för kundvagn men den tiden kommer väl... :wink:
Vi brukade binda om M med långsjalen när han ville åka kundvagn och jag var rädd att han skulle ramla ur... såg lite kul ut invirad i flera meter tyg

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?