- tor mar 05, 2009 14:15
Jag bor i Malmö och rör mig ganska ofta i stan och på diverse mindre charmiga stormarknader
och jag ser aldrig någon annan m sjal. Det formligen kryllar av vagnar överallt, av bebisar och mammor (några pappor), men inga sjalar. Har möjligen sett någon enstaka manduca på långt håll.
Det ska visst vara trendigt med sjal numera har jag förstått, men varför ser jag aldrig några sjalbärare?
Sedan har jag verkligen förstått hur man får den ultimata sjaluppmärksamheten: man gör ryggknytning offentligt. Folk tittar så att ögonen nästan faller ut!
Det leder till trevliga små samtal, ffa med tanter som tycker det verkar sååå praktiskt, men de var ju lite oroliga att jag skulle tappa honom när jag knöt. Jag
gamla tanter.
Men var är alla andra sjalare? För så många medlemmar som finns här på sb, så borde man väl stöta på någon, någongång?

Sedan har jag verkligen förstått hur man får den ultimata sjaluppmärksamheten: man gör ryggknytning offentligt. Folk tittar så att ögonen nästan faller ut!

Men var är alla andra sjalare? För så många medlemmar som finns här på sb, så borde man väl stöta på någon, någongång?