Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
Jag bor i Malmö och rör mig ganska ofta i stan och på diverse mindre charmiga stormarknader :roll: och jag ser aldrig någon annan m sjal. Det formligen kryllar av vagnar överallt, av bebisar och mammor (några pappor), men inga sjalar. Har möjligen sett någon enstaka manduca på långt håll. :wink: Det ska visst vara trendigt med sjal numera har jag förstått, men varför ser jag aldrig några sjalbärare? :hmm:

Sedan har jag verkligen förstått hur man får den ultimata sjaluppmärksamheten: man gör ryggknytning offentligt. Folk tittar så att ögonen nästan faller ut! :Hahaa: Det leder till trevliga små samtal, ffa med tanter som tycker det verkar sååå praktiskt, men de var ju lite oroliga att jag skulle tappa honom när jag knöt. Jag :heart: gamla tanter. :app:

Men var är alla andra sjalare? För så många medlemmar som finns här på sb, så borde man väl stöta på någon, någongång? 8)
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Himla bra fråga!
Jag ser knappt någon med sjal, fast i STHLM då...
Inte selar heller, förutom BabyBjörn då.. :roll:
Enda undantaget är på sjalträffar eller på typ kulturhusets barnhörna, där brukar det nästan alltid gå att spana en Ergo iallafall. ;)
Av Löv
Ullegulle78 skrev:Himla bra fråga!
Enda undantaget är på sjalträffar eller på typ kulturhusets barnhörna, där brukar det nästan alltid gå att spana en Ergo iallafall. ;)
...och jag som trodde att det kryllade av sjalar i Stockholm... :oops:
Användarens profilbild
Av Ullegulle
lena_l skrev:
Ullegulle78 skrev:Himla bra fråga!
...och jag som trodde att det kryllade av sjalar i Stockholm... :oops:
Det kanske det gör, men de syns inte...
:hmm: :lol:
Av Jinxan
Jag tror jag har sett fyra sjalare häromkring (förutom på sjalträff då 8) ), och bara en av de jag sett verkar finnas på SB :(
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Jag tycker att jag ser fler sjalar och selar nu än för något år sedan. Så det är nog på väg att bli mer populärt i alla fall. Särskilt på Junibacken brukar jag stöta på andra som bär i sjalar och selar, men däremot håller jag med om att jag nästan aldrig ser barn bäras på stormarknaderna. Fram till den sista månaden har vi alltid burit N när vi har handlat, men nu vill hon springa runt och "hjälpa oss" handla i stället.
Användarens profilbild
Av sagis
Nu bor jag inte i Malmö längre... men jag har aldrig sett en sjal i Malmö!! Inte i övriga skåne heller för den delen (jo, en)... Nästa gång jag åker till någon stormarknad ska jag ha en färgglad sjal så att folk ser mig :Hahaa:
Av Löv
Jaha, det verkar alltså vara lite sjaltorka, junibacken undantaget. :?

Ja, det är underbart med sjalar som syns och som dessutom ger spontan kontakt m andra människor. :app: Men det hade verkligen varit trevligt att träffa på någon mer sjalbärare. Händer det kommer jag definitivt att överfalla vederbörande och fråga pm hon/han finns här på sjalbarn! :app:
Användarens profilbild
Av miom
Vi får sätta hopp till våren. Då kommer sjalarna fram tror jag. :tumup:
Av legenden29
Häromdan sprang jag på en trikåsjalare i Jakobsberg. Jag glodde nog lite men vågade inte hoppa på henne o fråga om hon brukar hänga här (blyga jag!). Nästa gång ska jag fråga!
Användarens profilbild
Av Mirjam
När jag befinner mig runt Möllevångstorget dagtid (inte sååå ofta, men ibland är jag där) tycker jag alltid att jag ser någon med sjal eller snyggosele.

I Lund spanar man absolut trikåsjalar och Ergos, särskilt i stan på helgerna. Och någon enstaka gång en vävd. Men det brukar synas fler när det blir varmare.
Av legenden29
När jag bar sonen i min marinblå CuddlyWrap så viskade folk ofta om det o ibland hörde jag vad de sa. En liten pojke sa tex "Titta, hon har stoppat ner barnet i sin tröja!" Så kan det alltså se ut när man knutit på sig sjalen rejält! Nu längtar jag efter semestern när jag ska bära runt sonen i mina becos o den nya snygga dyrsjalen!
Användarens profilbild
Av Kotten
Mirjam skrev:När jag befinner mig runt Möllevångstorget dagtid (inte sååå ofta, men ibland är jag där) tycker jag alltid att jag ser någon med sjal eller snyggosele.

I Lund spanar man absolut trikåsjalar och Ergos, särskilt i stan på helgerna. Och någon enstaka gång en vävd. Men det brukar synas fler när det blir varmare.
I Lund ser jag selar och sjalar nästan varje gång jag är på stan.
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Kotten skrev:
Mirjam skrev:När jag befinner mig runt Möllevångstorget dagtid (inte sååå ofta, men ibland är jag där) tycker jag alltid att jag ser någon med sjal eller snyggosele.

I Lund ser jag selar och sjalar nästan varje gång jag är på stan.
Aha!
så det är där de är...

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?