Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Nä. Jag har ALLTID massa tyger från Europa på väg in... Men sambeställningen från Micha's borde inte komma förrän början på nästa vecka.

Och en Coverlock var det inte. Jag har ju en kombinerad overlock-coverlock som bara är ett år gammal...
Användarens profilbild
Av Nira
Åh, kära nån, vad gör den? 14000 :whut: stoppar man in tyg och så kommer det ut superfina saker automatiskt? Eller sköter den hela hemmet? Hmm, jag är definitivt amatör... :D
Användarens profilbild
Av tweed
Jag skulle också gärna vilja veta vad den gör, mamma har en sån, vore ju bra att veta om jag behöver åka dit och ordna vissa saker som min maskin inte klarar :D
Användarens profilbild
Av melon
Nira skrev:Åh, kära nån, vad gör den? 14000 :whut: stoppar man in tyg och så kommer det ut superfina saker automatiskt? Eller sköter den hela hemmet? Hmm, jag är definitivt amatör... :D
:app: :app: :vågen:
Användarens profilbild
Av Kaja
Nira skrev:Åh, kära nån, vad gör den? 14000 :whut: stoppar man in tyg och så kommer det ut superfina saker automatiskt? Eller sköter den hela hemmet? Hmm, jag är definitivt amatör... :D
Nä. Det är en ganska avancerad vanlig maskin. Massor med finesser. Det som jag var mest ute efter var det som kallas för frihandsquiltning. Man trycker på en knapp. Då lyser lampan och när man sedan rör tyget så syr maskinen. Stannar tyget så stannar maskinen. Men, även en hel del funktioner för applikationer, till exempel så finns en benspak som lyfter pressafoten. Syr man en applikation så kan man lyfta foten 30-40 gånger och då underlättar en benspak, för då kan jag ha två händer på tyget och styra spaken med benet. Provsydde lite och upptäckte att benspaken var bra för pillejobb också.

Jag har räknat ut att jag syr 1-2 timmar varje kväll och då är det roligt att få jobba med bra grejer. Förhoppningsvis så får jag ut en del pengar för min "gamla" maskin.
Användarens profilbild
Av Kaja
Kan tillägga att min mammas kompis köpte en maskin för 47000 för ett tag sedan och jag blev erbjuden att få vara med av en demo av Berninas senaste värsting. Den släpps i dagarna och är en superavancerad brodermaskin (min går för övrigt att bygga ut till brodermaskin), min ÅF pratade om att den skulle hamna på 70-80 000. Då gäller det att sy MYCKET om man ska kunna finansiera det!!
Användarens profilbild
Av Nira
Okejrå, det är säkert värt varenda krona :wink: men för mig som kanske syr 1 timme i veckan så är det ju inte aktuellt :)

Och tyget kostar ju en del så hur man ska räkna för att ens få det att gå ihop sig när man inte har nån dyr maskin alls, upplys mig gärna någon :) Men strunt samma, för min del handlar det mest om att det är kul att sy och det är kul att ge lilleman nåt som inte alla andra har och så. Antar att det är så för dom flesta?
Användarens profilbild
Av Bello
:shock: Åh härlig!
Blir nästan lite sotis.
Jag som bara har en gammal "vanlig" maskin, som inte ens går att reglera hastigheten på eftersom pedalen är trasig.
Här är det full fart eller inget som gäller :wink: , men jag har iallafall lyckats knåpa ihop några bärdon med den, men det brukar bli lite utmaning.

Hoppas du blir nöjd med "vrålåket" :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?