- fre jan 30, 2009 22:09
kvarnvik skrev:Jag har följt ditt råd och beställt ett startpaket av knitpros nu.zandrama skrev:Min gröna kofta är otursförföljd!Metallstickor kanske vore nåt för dig ändå
Vad tror ni hände idag då? Jo, strax innan jag skulle börja sticka med Brittanystickorna, så fastnade de på bussen (hur och i vad vet jag inte) och gick av. Båda två!![]()
From nu har jag bestämt att den stickningen inte får följa med ut hur huset mer.
Så i eftermiddags var det ju bara att åka till Stickbutiken på väg från skolan (både KnitLab och Stickbutiken ligger på vägen beroende på hur man åker) och köpa nya stickor. Bambu blev det nu, och ingen bambusticka har gått av för mig nånsin. *peppar peppar*
När jag klev in i butiken såg jag fantastiskt garn i en korg som jag klämde lite på, och såklart blev tvungen att handla lite av. Milano från Hjertegarn, ett nystan lila och ett nystan regnbågsfärgat, som ska bli typ fuskpolos/halskragar. Den regnbågsfärgade är påbörjad och stickas på frihand.![]()
Men det blir nog bra, hoppas jag.
(Bilder finns på bloggen.)Men allvarligt, kör du med vanliga långa stickor? Du kanske skulle testa rundsticka eller flexistickor. Då är ju det hårda på stickan så mycket kortare och mindre känsliga.
Ängeln Gabriel f/d -04 * Vidar -05 * Svante -07 * Knut -10 * Hedvig -11

Nu vet du mer än mig om min bok, vad har jag i den och kan jag hjälpa dig?