Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tootz
Jippie.. jag har försökt flera gånger, men lyckas aldrig knyta upp L på ryggen, men idag så gick det :) Okej att han sitter snett & kanske inte helt suveränt med benen, men annars ser det väl inte såååå tokigt ut, eller vad tycker ni som kan? :roll:
Bilagor
(77.58 KiB) Nerladdad 283 gånger
Användarens profilbild
Av Tootz
puh skrev:Grattis! Vad roligt :vågen:

Nu kommer det bara gå lättare och lättare. Det är så skönt att kunna bära på ryggen - mer frihet!
jo... han börjar ju blir "liite" tung (närmare 10kg...) att bära på magen när man är ute och promenerar :)
Användarens profilbild
Av thanisa
Vad härligt! Det ser bra ut. Några småsaker dock, kom ihåg också att vi alla är olika och trivs olika att ha det på olika sätt. Personligen så hade jag velat ha barnet lite högre upp på ryggen typ 5 cm eller så. Denna sak vet jag att är olika från person till person men jag skulle få ont i svanken av att ha mina barn såpass långt ner. En småsak till är att jag hade velat vika upp sjalen över axlarna så att inte sjalen hindrar någon rörelsefrihet med armarna.

Lycka till nu med knytningen, det tar några gånger innan man får in det och blir van. Sen kommer småsakerna hur man själv vill ha det efterhand. :D
Användarens profilbild
Av Tootz
thanisa skrev:Vad härligt! Det ser bra ut. Några småsaker dock, kom ihåg också att vi alla är olika och trivs olika att ha det på olika sätt. Personligen så hade jag velat ha barnet lite högre upp på ryggen typ 5 cm eller så. Denna sak vet jag att är olika från person till person men jag skulle få ont i svanken av att ha mina barn såpass långt ner. En småsak till är att jag hade velat vika upp sjalen över axlarna så att inte sjalen hindrar någon rörelsefrihet med armarna.

Lycka till nu med knytningen, det tar några gånger innan man får in det och blir van. Sen kommer småsakerna hur man själv vill ha det efterhand. :D
Jo.. jag skulle också vilja honom högre upp... han sitter jättehögt när jag börjar, men av någon "konstig" anledning :roll: så sitter han inte lika högt när jag väl knutit... De gånger jag försökt tidigare så får jag inte sjalen att ens stanna kvar över ryggen på honom, den har glidit ner till rumpan innan jag hunnit bli klar... Men igår var ju sjalen runt honom iallafall :D Jag hade nästan gett upp hoppet om att kunna börja knyta på ryggen, men nu fick jag lite hopp igen :D
Tootz skrev:
Jo.. jag skulle också vilja honom högre upp... han sitter jättehögt när jag börjar, men av någon "konstig" anledning :roll: så sitter han inte lika högt när jag väl knutit... De gånger jag försökt tidigare så får jag inte sjalen att ens stanna kvar över ryggen på honom, den har glidit ner till rumpan innan jag hunnit bli klar... Men igår var ju sjalen runt honom iallafall :D Jag hade nästan gett upp hoppet om att kunna börja knyta på ryggen, men nu fick jag lite hopp igen :D
Rebozon är ju lite "glidigare" än andra sjalar, kanske skulle du tycka att det var enklare med en annan sjal. För att få upp barnet brukar iaf jag köra med "hoppa och dra"-knepet, hoppa lite (anpassa hoppandet efter barnet) och dra i sjaländarna samtidigt, så hamnar barnet högre upp, iaf för mig.
Användarens profilbild
Av thanisa
Det att sprida ut och få sjalen att stanna känner jag igen problemet. Jag hade också en del problem sen såg jag denna video och där såg jag att istället för att som jag gjort dra sjalen nedåt så drar hon den åt sidan nästan lite uppåt. Efter jag såg den filmen så gick knutningarna väldigt bra. Jag lägger dock sjalen om ryggen på min son och lyfter/svingar över honom tilll ryggen. Tycker det ser jobbigt ut att skumpa bak barnet.

http://s3.photobucket.com/albums/y73/ju ... I_5342.flv

Här visar de också bra, men en annan knytning. Kan få tips om hur lägga vid axeln.

http://www.youtube.com/watch?v=UltU9nCoWC4
Användarens profilbild
Av Tootz
mari_tres skrev:
Tootz skrev:
Rebozon är ju lite "glidigare" än andra sjalar, kanske skulle du tycka att det var enklare med en annan sjal. För att få upp barnet brukar iaf jag köra med "hoppa och dra"-knepet, hoppa lite (anpassa hoppandet efter barnet) och dra i sjaländarna samtidigt, så hamnar barnet högre upp, iaf för mig.
hmm jag kanske ska testa med gåsen eller Ellaroo´n då :hmm:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?