Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fenomena
korell skrev:Ja, sjalen kan ta skada av att ligga vikt en längre tid. Det är nog inte ngn större risk om den inte ligger typ underst i en hög av ngt (alltså att det kommer tyngd på den), men teoretiskt så kan den skadas så som du beskriver av lång förvaring ihopvikt.
Vet inte om sjalfläta eg är bättre? Där är det ju ännu fler veck på alla möjliga längder och bredder?
Ska den sparas länge länge, typ till barnbarnen bör man nog stryka den och rulla upp den på en rulle.
Ja, det låter logiskt. Men det är inte så länge som till barnbarn i alla fall. :D Jag vet inte om jag orkar stryka och rulla, kanske flätar om då och då i stället? :lol:
Användarens profilbild
Av rödsammet
Nybisfråga: Varför ska man fläta sina sjalar? Gäller det bara vävda sjalar eller trikå också? :hmm:
Användarens profilbild
Av mari_tres
rödsammet skrev:Nybisfråga: Varför ska man fläta sina sjalar? Gäller det bara vävda sjalar eller trikå också? :hmm:
Ofta flätas de för att det är så snyggt :wink: men flätningen gör också att de blir lite mjukare (de blir ju mjukare ju mer man håller på med dem) och det brukar ju inte trikåsjalar behöva.
Det är även lätt att slita med sig en sjalfläta i farten då man är på väg genom dörren, de är i så bra format på nåt sätt :tumup:
Användarens profilbild
Av sanna73
Att fläta sjalen gör den mjukare och mysigare, ett steg i att gå in sjalen. Men sedan är det också som mari_tres säger, ett praktiskt sätt att förvara dem på.

Själv flätar jag bara vävda sjalar. Jag är lite orolig att en trikåsjal blir mer uttänjd och förlorar en del av sin elastisitet av att förvaras flätad.
Användarens profilbild
Av rödsammet
Tack för svar! Då fattar jag. Håller med om att det blir jättefiiint! :thumbup:
Av stiligkrispigt
Om jag hålla sjalar längre, är sjal flätor optimal då? Funderar du på en sjal som jag såg på den bild som förmodligen hade skadat att vikten var randig på fel ledd.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?