Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Squig
Hur gör jag en sjalfläta??
Användarens profilbild
Av korell
Och jag kan inte virka!

Naimiez har visat mig två ggr tror jag, men jag glömer alltid från en gång till nästa :lol:
Kan ngn förklara i ord 8)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag gör på följande sätt:
Först gör jag en ögla i ena änden.
Sen stoppar jag in handen i öglan och tar den långa änden och drar in i öglan. Då blir det en ny ögla. Sen är det bara att fortsätta tills sjalen är slut.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Men vad läser jag.
Squig skrev:...och ännu ett litet gosigt sjalbarn på väg...
Grattis! När är det dags?
Användarens profilbild
Av Squig
zmurfan skrev:Men vad läser jag.
Squig skrev:...och ännu ett litet gosigt sjalbarn på väg...
Grattis! När är det dags?
I mars är det beräknat - men vi får väl se när h*n behagar komma ut...
Användarens profilbild
Av Squig
Det är just den där biten med den första öglan som är problemet...
Gör man den första öglan med sjalen dubbelvikt??
Av anna m
Squig skrev:Det är just den där biten med den första öglan som är problemet...
Gör man den första öglan med sjalen dubbelvikt??
Inte jag. Jag gör inte en ögla direkt utan heller. Jag gör en loop av sjaländen om du förstår vad jag menar.
Användarens profilbild
Av Fenomena
Lite OT: om jag förvarar sjalar under längre tid, är sjalfläta det optimala då? Tänker på en sjal som jag såg på bild som förmodligen hade blivit skadad av att ligga vikt (blev randig på fel ledd).
Användarens profilbild
Av mari_tres
Fenomena skrev:Lite OT: om jag förvarar sjalar under längre tid, är sjalfläta det optimala då? Tänker på en sjal som jag såg på bild som förmodligen hade blivit skadad av att ligga vikt (blev randig på fel ledd).
Det är väl mest om den ligger i solen som den blri blekt...

Tror du tänker på en Katiwrap regnbåge ( :hmm: ) med ränderna på fel håll, där säger säljaren att det beror på att den är handvävd, men då är det ju inte så regelbundet... men det är ju en annan historia
Användarens profilbild
Av Fenomena
mari_tres skrev:
Fenomena skrev:Lite OT: om jag förvarar sjalar under längre tid, är sjalfläta det optimala då? Tänker på en sjal som jag såg på bild som förmodligen hade blivit skadad av att ligga vikt (blev randig på fel ledd).
Det är väl mest om den ligger i solen som den blri blekt...

Tror du tänker på en Katiwrap regnbåge ( :hmm: ) med ränderna på fel håll, där säger säljaren att det beror på att den är handvävd, men då är det ju inte så regelbundet... men det är ju en annan historia
Jag tänkte inte på en solblekt utan mer att om den ligger i skarpa veck så kan kanske trådarna glida isär så varpen syns igenom i vecken? Har för mig att jag har sett det beskrivit här på SB?
Användarens profilbild
Av korell
Ja, sjalen kan ta skada av att ligga vikt en längre tid. Det är nog inte ngn större risk om den inte ligger typ underst i en hög av ngt (alltså att det kommer tyngd på den), men teoretiskt så kan den skadas så som du beskriver av lång förvaring ihopvikt.
Vet inte om sjalfläta eg är bättre? Där är det ju ännu fler veck på alla möjliga längder och bredder?
Ska den sparas länge länge, typ till barnbarnen bör man nog stryka den och rulla upp den på en rulle.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?