Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Apropå boken Designstickat så gillar jag den, jag har inte stickat något ur den än, men hela "origamiupplägget" tilltalar mig jättemycket. Behåll den!
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
melon skrev:Bubbi: Vilket tålamod!!! :vågen: Den är jättefin!
Tack!
Det är knasigt, men jag har inte tålamod att sticka ett par sockor. :lol:
Jag ville så gärna ha just denna kofta.
Ja, lite knasigt :lol: men motivationen spelar förståss in. Är man taggad så går det ju mycket lättare.
Kaffemoster skrev:Idag var hela brevlådan full med garn!!!
Garnet till jumpern var från samma färgbad som mitt första, så det är bara att fortsätta :D.
:vågen:
Men hur mycekt spelar färgbad roll egentligen? Jag brukar inte vara så noga med det (däremot har en del expiditer gått iväg med mina garner till hyllan och fixat så alla kommer från samma färgbad... :hide:) Men hur viktigt är det? Om jag alltså har missat eatt köpa ett nystan, eller om det tog mer garn än beräknat eller nåt annat, är det kört då?

Bubbi: Jättefin kofta! :tumsup:
zandrama skrev:
Kaffemoster skrev:Idag var hela brevlådan full med garn!!!
Garnet till jumpern var från samma färgbad som mitt första, så det är bara att fortsätta :D.
:vågen:
Men hur mycekt spelar färgbad roll egentligen? Jag brukar inte vara så noga med det (däremot har en del expiditer gått iväg med mina garner till hyllan och fixat så alla kommer från samma färgbad... :hide:) Men hur viktigt är det? Om jag alltså har missat eatt köpa ett nystan, eller om det tog mer garn än beräknat eller nåt annat, är det kört då?

Bubbi: Jättefin kofta! :tumsup:
Det kan vara jättestor skillnad på färbad!! Ska se om jag kan rota fram en bild som jag har som rätt tydligt visar....
Samma färg, men olika färgbad, och den är ju ganska tydligt randig.
Bild
Användarens profilbild
Av ellla
men det känns ju lite kymigt om man har gjort nästan klart och så blir tex halva ena ärmen i fel färg... Det skumma är att nystanen kan vara exakt lika, men när man stickar med det ser man att det skiljer sig!!! *surt*

Jag är klar med ett par handledsvärmare, och ska plocka fram garn och pyssla ihop en bärponcho, den borde ju kunna bli klar ungefär samtidigt som bebis!
Användarens profilbild
Av Fryle
Bubbi skrev:Nebolusa, jag brukar göra öglor av garn och lägga den över högra stickan, sedan är det bara att flytta dem från höger till vänster när man stickar på nästa varv.
Stickar du vänsterhänt? Jag flyttar dem från vänster till höger sticka.
Av Ponyo
Fryle skrev:
Bubbi skrev:Nebolusa, jag brukar göra öglor av garn och lägga den över högra stickan, sedan är det bara att flytta dem från höger till vänster när man stickar på nästa varv.
Stickar du vänsterhänt? Jag flyttar dem från vänster till höger sticka.
Nej, jag är bara virrig :D
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?