Boadicea skrev:Bollen skrev:Annika E skrev:diddeldi skrev:zero.sara skrev:Jag upplevde inte att min mam eco uppförde sig så. Och håller med Lenaskeå om att BBSen är en underbar trikåsjal 
och jag kan tipsa om att bbs numera heter wrapsody bali stretch, kan vara lite förvirrande om man inte är inne i sjalvärlden tror jag.
Heter den inte Wrapsody Gypsy Mama Stretch numera...? 
Har de inte alltid hetat Gypsy Mama från tillverkaren (alltså att vi i Sverige kallar dem för Bali Baby osv)? Eller hur är det ni som vet???
Jag kan inte påstå att jag vet men jag var in på den amerikanska hemsidan, och där verkar wrapsody användas om alla deras sjalar, och sen heter stretchen forfarande Bali Baby Stretch, Gypsy Mama är väl namnet på tillverkaren, som jag fattar det.
jag ska försöka reda ut det hela
gypsy mama är företaget som tillverkar sjalen. tidigare har sjalen hetat bali baby stretch (bbs), eller om man även inkluderar företagsnamnet så har den hetat gypsy mama bali baby stretch (smidigt och kort, eller hur

). nu har dock hon som har gypsy mama bestämt sig för att införa det nya namnet wrapsody på hela långsjalskollektionen, som består av en trikåsjal (bali stretch), en vävd sjal (bali breeze) och en vattensjal (water wrap). för att inte namnen skulle bli för långa så tog hon bort "baby" i namnen. så det nya namnet på bbs är alltså
wrapsody bali stretch. företaget heter fortfarande gypsy mama, men det namnet används inte i produktnamnet. i samband med namnändringen så förbättrades även förpackningen och instruktionerna, med varje sjal följer nu en nyproducerad dvd med knytinstruktioner.
hoppas det blev klarare nu