Jag köpte en Ergo när barn nr 2 var 1 år och 9 mån. Vad hon vägde vet jag inte. Det gick utmärkt att använda!!! Jag har väl inte burit henne i flera timmar så ofta kanske, men en del hann jag med innan hon ville gå själv.
Bl a bar jag henne en heldag på Kolmården (hade ingen vagn med) när hon fyllt 2 år. Bäst avlastning var det nog när jag bar henne på ryggen, på magen blev det tungt över axlarna. Jag hade dessförinnan bara burit i babybjörn och bärstol, inte sjal.
Nu är ergon utlånad till min kompis som har ett barn som blir 1 år i november. Och det barnet är verkligen ingen lättviktare.
Det som är bra med Ergon är just att barnet inte sitter så fast utan är rätt rörligt, vilket iofs kan vara jobbigt med en 2-åring.
Jag tyckte aldrig det var svårt att få upp/ner barnet. Jag har ju aldrig testat med bebis men jag kan tänka mig att det är lättare ju större barnet är just för att det kan klättra upp själv/hålla sig fast.
Vad nya Ergon kostar vet jag inte exakt men kolla någon av länkarna till höger, selen säljs på flera ställen.
Sara med alla barnen
- Selma -98 + Edith -02 + Gabriel -05 + David 080125
Bär i:
Minimundus trikå
EasyCare Lava 4,7
Storchenwiege Leo Türkis 4,1
Patapum
Div hemgjorda bärmojänger
Famnen