Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Gabriella
hej! Nu var det länge sen sist som jag var här. Jag har lite funderingar om Ergon. Min Noel har hunnit bli 13 månader och är inte särskilt intresserad av att sitta fast i en sjal. Vad är era erfarenheter av ergon. Går den att använda till lite större barn? Blir det för tungt? Han väger knappt 11 kilo nu. Vad kostar den ungefär? Är det svårt att sätta fast på ryggen?

Hej från Gabriella
Användarens profilbild
Av marlene
ny ergo kostar 850, det kanske finns några gammla kvar att få tag på? dom har jag sett kostar runt 650 på rea. Är man van att humpa över barnet på ryggen är det lätt annars kräver det nog lite träning.
Jag klarar lätt ett par timmar med min son (2 år och 4 månader och 13,6 kilo) Det första jag känner av är trötta fötter men jag har aldrig fått ont nånstans.
Användarens profilbild
Av Nova
Det är till större barn den är allra bäst tycker jag!
De riktigt små barnen "drunknar" nästan i selen, och ser inte så mycket bakom axelbanden.
Det uppskattas inte av alla små.

Det större barnet sitter som en prins (alt. prinsessa) :wink: och den avlastar jättebra.
Inga problem att bära långa stunder.
Bär min tvååring på ca 14 kg utan problem och jag är ingen muskelknutte. :D
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag köpte en Ergo när barn nr 2 var 1 år och 9 mån. Vad hon vägde vet jag inte. Det gick utmärkt att använda!!! Jag har väl inte burit henne i flera timmar så ofta kanske, men en del hann jag med innan hon ville gå själv.

Bl a bar jag henne en heldag på Kolmården (hade ingen vagn med) när hon fyllt 2 år. Bäst avlastning var det nog när jag bar henne på ryggen, på magen blev det tungt över axlarna. Jag hade dessförinnan bara burit i babybjörn och bärstol, inte sjal.

Nu är ergon utlånad till min kompis som har ett barn som blir 1 år i november. Och det barnet är verkligen ingen lättviktare. :wink:

Det som är bra med Ergon är just att barnet inte sitter så fast utan är rätt rörligt, vilket iofs kan vara jobbigt med en 2-åring. :roll:

Jag tyckte aldrig det var svårt att få upp/ner barnet. Jag har ju aldrig testat med bebis men jag kan tänka mig att det är lättare ju större barnet är just för att det kan klättra upp själv/hålla sig fast.

Vad nya Ergon kostar vet jag inte exakt men kolla någon av länkarna till höger, selen säljs på flera ställen.
Av Gabriella
Tack för svar så snabbt. Jag blir verkligen sugen på att skaffa en Ergo. :D
Användarens profilbild
Av Cecilia
Ja, Ergo är jättebra i den åldern! Jag har burit min nu 13 månaders mucket med den varma sommardagar. Vid behov har jag även haft min trötta just fyllda 3-åring i den! Håller upp till 27 kilo tror jag?

Ett barn som kan stå själv och klätttra upp på ryggen är öätt att få upp själv, med en liten behöver jag mer hjälp.

Vi köpte vår när Juni var 20 månader och min man bar en hel del med den då. :D
Användarens profilbild
Av Suskiv
Vi bär Tova 2 år och 14½ kg. Inga som helst problem.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?