Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sisu
...ang sista obekväma grejen - tänk vad det måste fara framochtillbaka när man går.... :shock:
Användarens profilbild
Av Miamamman
Daniellas mamma skrev:hej! det här är ingen sele men ser obekväm ut ändå :shock:

http://cgi.ebay.com/Little-Guardian-Car ... dZViewItem
Ser dessutom ut som ytterligare en grj man kan skaffa så man slipper ta i sitt barn. Som dom där babyskydd/barnvagn som är så poppis i USA. Mammor har barnen i dom så mycket att dom får platta bakhuvuden och läkarna måste ordinera "tummy-time".. Med en riktigt "bra" blöja kan man slippa lyfta ur babyn på hela dagen ju.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Miamamman skrev:
Daniellas mamma skrev:hej! det här är ingen sele men ser obekväm ut ändå :shock:

http://cgi.ebay.com/Little-Guardian-Car ... dZViewItem
Ser dessutom ut som ytterligare en grj man kan skaffa så man slipper ta i sitt barn. Som dom där babyskydd/barnvagn som är så poppis i USA. Mammor har barnen i dom så mycket att dom får platta bakhuvuden och läkarna måste ordinera "tummy-time".. Med en riktigt "bra" blöja kan man slippa lyfta ur babyn på hela dagen ju.
usch! varför vill folk göra så? :shock: :?
Användarens profilbild
Av Alex
Helt vansinnigt!!
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Nej jag ser inte kan ni klistra in bild?
Användarens profilbild
Av sus
Fiffi75 skrev:Nej jag ser inte kan ni klistra in bild?
Det är en "axelrem" till en babyskydd (till bilen) som visas på länken. Den ser ju inte ens bekväm ut. Om någon nu tycker det verkar smart att bära så här så kunde dom väl i alla fall designat en vaddad rem!
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Ja där ser man. Och jag som inte ens fattar hur man kan släpa runt på det där babyskyddet när det är så mysigt att bära sin bebis i famnen.
Användarens profilbild
Av sus
Fiffi75 skrev:Ja där ser man. Och jag som inte ens fattar hur man kan släpa runt på det där babyskyddet när det är så mysigt att bära sin bebis i famnen.
Det beror på ren okunskap tror jag. Lisne bar vi omkring i babyskyddet rätt mycket. Hon somnade nästan alltid i bilen och fortsatte sova en bra stund om man bar med henne. Och sen kände vi inte till några andra hjälpmedel än babybjörnen.
Till Majken har vi inte ens haft ett babyskydd för det funkade inte i vår bil, har fått köra med fastmonterad barnstol från början så nu vet jag att det funkar utmärkt att flytta sovande bebisar mellan bilen och sjalen :wink:
Användarens profilbild
Av Lea
Den där remmen till babyskyddet verkar ju helt hemsk!
Jag tycker ju att ett babyskydd är tungt tomt och skulle inte drömma om att bära det sådär, inte bära med det öht iofs, vi har aldrig haft nåt heller och sluppit :-).

http://i5.ebayimg.com/03/i/05/08/b5/ff_1.JPG?set_id=7

Varför inte ställa babyskyddet på marken om hon nu behöver två händer till att få upp paraplyet med!?
Användarens profilbild
Av amöba
sus skrev:Det beror på ren okunskap tror jag. Lisne bar vi omkring i babyskyddet rätt mycket. Hon somnade nästan alltid i bilen och fortsatte sova en bra stund om man bar med henne. Och sen kände vi inte till några andra hjälpmedel än babybjörnen.
Pja, okunskap kan jag hålla med om. För alla som inte bär i sjal tror jag faktiskt att en sådan rem kan vara till hjälp. Usch, jag vet alla gånger jag har burit Ingrid i babyskyddet och blivit svettig och arg för att det är så j***a tungt och obekvämt. Anledningen till att jag burit så? Ja, inte är det för att jag inte vill vara nära mitt barn i alla fall!! Ibland behövde jag bara ha mina händer till annat än att bära barn även innan jag kom överens med ringsjalen. Och sen funkar det bra för oss att ta med skyddet till babysimmet så att tösen kan sitta där medan jag gör mig iordning. Hellre i den än på ett hårigt, vått och hårt kakelgolv i alla fall. Nu bär jag Ingrid i ringsjalen och tar babyskyddet i handen, men med ska det :)

Hmm, jag får säga att jag är lite förvånad över det - som jag upplever det - nästan rabiata motståndet mot babyskydd i den här tråden... Kan någon förklara varför?
Användarens profilbild
Av diddeldi
amöba skrev: Hmm, jag får säga att jag är lite förvånad över det - som jag upplever det - nästan rabiata motståndet mot babyskydd i den här tråden... Kan någon förklara varför?
jag tror att det beror på att man så ofta ser föräldrar som bär runt på sina barn i babyskyddet långa stunder och även när de inte behöver händerna till annat (till exempel på bvc när båda föräldrarna är med). varför inte bära barnet i famnen istället?

sen är givetvis babyskydd jättebra att ha i bilen. men jag har aldrig förstått hur man kan tycka att de är praktiska att bära i? kan iofs förstå babysim-argumentet, men annars då?
Användarens profilbild
Av Suskiv
amöba skrev:Hmm, jag får säga att jag är lite förvånad över det - som jag upplever det - nästan rabiata motståndet mot babyskydd i den här tråden... Kan någon förklara varför?
Antagligen för att så många bär på barn i babyskyddet även när det inte behövs. De kan ju till och med sätta babyskyddet i en del vagnar.

Själv har jag burit från bilen om barnen somnat i skyddet men annars inte. Därmot har jag burit på tomt skydd några ggr och redan det är klumpigt.
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
och om man köper det utan att bjuda kostar det 35 USD....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?