sus skrev:Det beror på ren okunskap tror jag. Lisne bar vi omkring i babyskyddet rätt mycket. Hon somnade nästan alltid i bilen och fortsatte sova en bra stund om man bar med henne. Och sen kände vi inte till några andra hjälpmedel än babybjörnen.
Pja, okunskap kan jag hålla med om. För alla som inte bär i sjal tror jag
faktiskt att en sådan rem kan vara till hjälp. Usch, jag vet alla gånger jag har burit Ingrid i babyskyddet och blivit svettig och arg för att det är så j***a tungt och obekvämt. Anledningen till att jag burit så? Ja, inte är det för att jag inte vill vara nära mitt barn i alla fall!! Ibland behövde jag bara ha mina händer till annat än att bära barn även innan jag kom överens med ringsjalen. Och sen funkar det bra för oss att ta med skyddet till babysimmet så att tösen kan sitta där medan jag gör mig iordning. Hellre i den än på ett hårigt, vått och hårt kakelgolv i alla fall. Nu bär jag Ingrid i ringsjalen och tar babyskyddet i handen, men med ska det
Hmm, jag får säga att jag är lite förvånad över det -
som jag upplever det - nästan rabiata motståndet mot babyskydd i den här tråden... Kan någon förklara varför?