Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har bloggat om det men delar med mig här också, jag kan inte låta bli... :lol:

Var på BVC igår och fick komma till en annan ssk eftersom hon vi har annars är på semester. Denna tjejen har inte sett mina bärdon förut, så hon frågade om ringsjalen jag bar Jonathan i, om den var bekväm och var jag fått tag på den osv.

Tyckte att roligaste frågan var “går det att få tag på i Sverige?” :shock: Det kanske inte är så lätt att veta om man inte är sjalmänniska, men jag tyckte frågan var rolig ändå, så mycket sjalar som det finns! Hur har de kunnat undgå henne så helt och hållet?

Kul i alla fall att hon var uppriktigt intresserad av den och tyckte den verkade praktisk, särskilt som jag kunde trolla fram både blöja och BVC-boken ur fickan på sjaländen! :lol:
Användarens profilbild
Av jag71
Du fick mig att le. Tack. Tyckte rubriken var rolig och förklaringen bättre!
Av eamane
Ehh oki :lol: jo det finns väl ett par olika sjalar man kan köpa i sverige?
Användarens profilbild
Av svas
Men, varför säljs inte sjalar på de vanliga barnbutikerna egentligen? Det är väl bara Bära barn-sjalen eller vad den nu heter som säljs på exempelvis Babyland.
Användarens profilbild
Av svas
Frida med Mea skrev:
svas skrev:Men, varför säljs inte sjalar på de vanliga barnbutikerna egentligen? Det är väl bara Bära barn-sjalen eller vad den nu heter som säljs på exempelvis Babyland.
För dåliga marginaler på många sjalar. sedan tror jag eg de inte är så intresserade av det heller, det hjälper ju inte om det bara kommer in i affären uatn butikspersonalen måste ju veta något om sjal också.
har hört från en att när hon frågade hade de bb-sjalen och när hon frågade efter en långsjal så visste de inte ens att det fanns något annat.
Det finns väl en och annan arbetslös SB:are som skulle kunna börja jobba på Babyland och övriga butiker :wink: ... Men egentligen borde det vara svårare att utbilda personal i sjalar än i bilstolar. Fast det var ju det där med marginalerna.
Användarens profilbild
Av aspen
Frida med Mea skrev:
svas skrev:Men, varför säljs inte sjalar på de vanliga barnbutikerna egentligen? Det är väl bara Bära barn-sjalen eller vad den nu heter som säljs på exempelvis Babyland.
För dåliga marginaler på många sjalar. sedan tror jag eg de inte är så intresserade av det heller, det hjälper ju inte om det bara kommer in i affären uatn butikspersonalen måste ju veta något om sjal också.
har hört från en att när hon frågade hade de bb-sjalen och när hon frågade efter en långsjal så visste de inte ens att det fanns något annat.
jag frågade idag om hon säljer bra med sina trico-slen. Joo, det säljer bra, inte sådär jättebra men bra. Fast jag tror det går tillbaka snart. (typ hon tror det är en fluga). Och vävda sjalar hade hon inga planer på att ta in. (tur då att jag ska sy till butiken i huset bredvid kanske?
Användarens profilbild
Av aspen
Frida med Mea skrev:
annelie skrev:
Frida med Mea skrev:
jag frågade idag om hon säljer bra med sina trico-slen. Joo, det säljer bra, inte sådär jättebra men bra. Fast jag tror det går tillbaka snart. (typ hon tror det är en fluga). Och vävda sjalar hade hon inga planer på att ta in. (tur då att jag ska sy till butiken i huset bredvid kanske?
fluga :roll: , hon har alltså inte själv provat sjal?

Jag tror att mycket ligger i att de helt enkelt inte är intresserade och påtal om bilstolar så tycker jag inte att de är särskilt kunniga där heller. Vi var inne i samma butik och fick helt två olika svar, vilken stol som tar minst plats kan bara ha ett svar inte två.
innan jag köpte min moby wrap var jag inne och frågade om sjalar. Nä, men jag har babybjörn (vilket är bra för de som vill ha det men det var ju inte det jag var ute efter). Nej, jag har haft det och får ont i ryggen av den. Men bb active är sååå bra. Men jag vill ha en sjal!
Nästa gång jag går förbi (lååångt efter) har hon tagit in trico slen antagligen för att den är efterfrågat ( inte märket men sjal i sig) Och nä, hon har antagligen inte burit i sjal
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Nej det är väldigt dåligt kunnande om sjalar på vårt Babyproffsen också. De hänvisade faktiskt till att leta info på internet, och det gick ju bra mycket bättre.

I ett samhälle på bara några tusen invånare så är jag ensam om att bära i sjal tror jag, jag har då aldrig sett någon annan, och jag får ofta frågor om vad det är och varför jag gör det. Vanligaste kommentaren är nog "blir inte barnet extra klängigt om du bär i sjal?"
Användarens profilbild
Av bani
De här stora kedjorna är ju ute efter att sälja prylar och tjäna pengar, vågar jag påstå. Personalen ska vara billig, och är alltså inte särskilt kunnig. Det här är ju ett genomgående problem i handeln. :| Jag var på Babyland i veckan (köpte ett regnskydd till vagnen och en Dinglis-napphållare...), och frågade tjejen i kassan om de hade några andra selar än BB, för jag hade sett några andra på nätet som var grymt snygga som jag skulle vilja prova. Märker ni hur diplomatisk jag var? För jag vet att sortimentet inte är hennes fel... Iaf sa hon bara "nej", och var kapitalt ointresserad av något annat än att ta betalt av mig. Hon kan ju ha varit en allmänt slö människa, eller bara haft en dålig dag, men i allmänhet tyder sånt på, menar jag, att strukturen i dessa butiker inte inbjuder till att personalen på golvet ska ta till sig info och nya idéer och föra dem "uppåt". :?
Användarens profilbild
Av bani
Frida med Mea skrev:
bani skrev:De här stora kedjorna är ju ute efter att sälja prylar och tjäna pengar, vågar jag påstå. Personalen ska vara billig, och är alltså inte särskilt kunnig. Det här är ju ett genomgående problem i handeln. :| Jag var på Babyland i veckan (köpte ett regnskydd till vagnen och en Dinglis-napphållare...), och frågade tjejen i kassan om de hade några andra selar än BB, för jag hade sett några andra på nätet som var grymt snygga som jag skulle vilja prova. Märker ni hur diplomatisk jag var? För jag vet att sortimentet inte är hennes fel... Iaf sa hon bara "nej", och var kapitalt ointresserad av något annat än att ta betalt av mig. Hon kan ju ha varit en allmänt slö människa, eller bara haft en dålig dag, men i allmänhet tyder sånt på, menar jag, att strukturen i dessa butiker inte inbjuder till att personalen på golvet ska ta till sig info och nya idéer och föra dem "uppåt". :?
Jag blir jätteledsen av att man aldrig kan vara säker på att träffa någon som vet vad de talar om. Talade med NTF på baby och barnmässan och hon visste inget omd et jag frågade men svarade ändå :? och efter lite tjat från min sida så sa hon att hon inte var så bra på det och inte visste så jag skulle prata med en annan, men varför kläcker man inte ur sig det r4edan från början?
Jag skulle aldrig kunna med att jobba på en arbetsplats där jag inte vet vadjag snackar om.
Typ, "nä man kan inte ha sharon i en sallad, bara i fruktsallad". PUNKT
Håller med. Och har trots det yttrat mig "i tjänsten" rätt ofta utan att egentligen vara expert. :oops: Så många företag erbjuder ingen som helst internutbildning - definitivt ingen för timanställda! - utan man får lära sig medan man jobbar. Om man är intresserad. :roll:
Användarens profilbild
Av JeanneDArc
Fast min ringsjal, som var den första jag köpte, inhandlades faktiskt i en babyaffär i Malmö. Mamabasic tror jag märket heter.. Så det FINNS, men det är nog inte många. Och killen som jag bad demonstrera verkade rätt nervös och fumlig hehe..
Användarens profilbild
Av sonja
haha, men det finns dom som verkligen aldrig sett det! när jag flög med Fia så träffade jag en kvinna inne på damtoan. Hon sa "vad häftigt du gjort där, har du knytit in henne i en tröja?"

:mrgreen:
Användarens profilbild
Av sonja
LisaMarie skrev: I ett samhälle på bara några tusen invånare så är jag ensam om att bära i sjal tror jag, jag har då aldrig sett någon annan, och jag får ofta frågor om vad det är och varför jag gör det. Vanligaste kommentaren är nog "blir inte barnet extra klängigt om du bär i sjal?"
jag har hört "du ska nog inte bära henne så mycket, hon kommer bli jättebortskämd"... vad ska man göra då när nget hjälper förutom kramar? låta dom skrika? :mitvit:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?