- lör jun 23, 2007 20:04
Mitt kök börjar bli färdigt nu (efter 3 års renovering) så det är dags att börja tänka på gardiner.

Första frågan: Vart ska jag fästa gardinstångsfästet?
överkant fästet i höjd med överkant fönsterfoder, underkant fästet i höjd med överkant fönsterfoder eller annat?
Andra frågan: Jag har en ljus, randig tapet i gråton i nästan hela köket och sen en svart tapet med silvermönster på en fondvägg. Jag har tänkt ha svarta gardinstänger i köket men funderar nu på om jag kanske borde ha nån annan färg på stången på fondväggen?
Tredje frågan: Svärmor pratade på att hon hade fönster där hon färst en gardinkappa inne i fönstersmygen med hjälp av kardborre istället, nån mer som gjort det och vad tror ni om det?
Help!
Edit: lägger in lite bilder på det blivande köket:

Första frågan: Vart ska jag fästa gardinstångsfästet?
överkant fästet i höjd med överkant fönsterfoder, underkant fästet i höjd med överkant fönsterfoder eller annat?
Andra frågan: Jag har en ljus, randig tapet i gråton i nästan hela köket och sen en svart tapet med silvermönster på en fondvägg. Jag har tänkt ha svarta gardinstänger i köket men funderar nu på om jag kanske borde ha nån annan färg på stången på fondväggen?
Tredje frågan: Svärmor pratade på att hon hade fönster där hon färst en gardinkappa inne i fönstersmygen med hjälp av kardborre istället, nån mer som gjort det och vad tror ni om det?
Help!

Edit: lägger in lite bilder på det blivande köket:

Senast redigerad av Skogskajsa den lör jun 23, 2007 22:55, redigerad totalt 1 gånger.
Mamma till Lukas -05 och Nemi -07 och Lilleman -16
Bor på landet strax söder om Forshaga i Värmland.
Sjalar och babypottar med tygblöjor som stöd.
Bor på landet strax söder om Forshaga i Värmland.
Sjalar och babypottar med tygblöjor som stöd.