Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nathalie
Härligt....speciellt nu till hösten. Visst är det roligt att "sticka ut lite"?? :D
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
Snygg din bärtröja blev!!! :)
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Jättesnygg :D
Användarens profilbild
Av Kusmi
luxia skrev:
Anna skrev:Dum som jag är har jag också lite problem med beskrivningen. HUr gör man liksom på kankterna av hålet? Det fråden man klipper av går väll att dra ut hela vägen runnt eller fäster man de delar som inte är just i hålet? Hmmm, får nog ta en titt på den tilltänkte tröjan ch se vad man kan göra.
Nu har jag kollat på Fru Längtans bild hur många gånger som helst! Inte nog med att det är smart; tröjan är ju skitsnygg!

Jag tror att man får fästa två garnändar i halssidorna. Om man alltså klipper av det mellanliggande varvet mitt i den tänkta öppningen, så får man ju lite att fästa med. Tänker jag rätt?

Nej, nu ska jag kolla i tjocktröjeförrådet! (Och om jag inte hittar något, så kanske någon släkting har en för stor tröja ...) 8)
Du tänker precis rätt luxia. Sätter man sig och tittar på hur den är stickad så ser man maskorna man måste trä tråden igenom. Sen så klipper man upp garnet på mitten så man kan fästa det på vardera sida.

Synd att jag inte tog kort när jag gjorde den så hade jag kunnat visa, men nu syns det inte hur jag har gjort.
Av Sisu
Koala skrev: Min ultimata bärtröja är dock vändbar och har egna armar för bebben! :P :lol:
Ja, DET vore ultimat för alla som mig, som har en guldklimp som VÄGRAR ha armarna innanför, annat än när hon sover... :D
Användarens profilbild
Av amöba
Koala skrev: Min ultimata bärtröja är dock vändbar och har egna armar för bebben! :P :lol:
Hihi, det skulle se ut som en tröja för en bläckfisk. Men det är verkligen en kreation jag skulle vilja se i verkligheten!

Ni som nu blir inspirerade till tröjskapelser - ni låter väl oss se resultaten?!!!
Av luxia
amöba skrev:
Hihi, det skulle se ut som en tröja för en bläckfisk. Men det är verkligen en kreation jag skulle vilja se i verkligheten!

Ni som nu blir inspirerade till tröjskapelser - ni låter väl oss se resultaten?!!!
Man kan ju plocka upp maskorna och sticka till ärmar och hals ur hålet. :D Men då blir det nog tokigt när barnet ska sova ...
Användarens profilbild
Av Marion
apropå barn, som inte vill sitta med armarna innanför tröjan:
jag kom att tänka på att om man inte använder en stickad tröja så kanske man kan sy ett blixtlås ned från barnets halsringring? på så sätt kan barnet sitta med armarna ute när hon/han är vaken och när väl barnet har somnat stoppar man in armarna och drar upp blixtlåset.
vad tycker ni, låter det vettigt?
Användarens profilbild
Av Buscilla
det ser ju superläckert ut. Det såg så vackert ut med alla färgerna på tröjan med. Nu vill jag också ha en. Undra sa flundran om jag skulle lyckas få till det.

/Cecilia
Användarens profilbild
Av mammahumla
Så underbart fin den är! Av den här slöjdläraren får du MVG! :D
...och så börjar jag genast fundera på vilka stora tröjor som kan gömma sig i djupet av min garderob... du har nog skapat en epidemi! :wink:
Användarens profilbild
Av Anso
mammahumla skrev: ...och så börjar jag genast fundera på vilka stora tröjor som kan gömma sig i djupet av min garderob... du har nog skapat en epidemi! :wink:
:D
Jag funderar på att klippa i min första egenstickade lusekofta! Denär hyfsat liksidig fram och bak så den kan jag nog ha att bära i både på magen och ryggen.
Användarens profilbild
Av mammahumla
Anso skrev:
mammahumla skrev: ...och så börjar jag genast fundera på vilka stora tröjor som kan gömma sig i djupet av min garderob... du har nog skapat en epidemi! :wink:
:D
Jag funderar på att klippa i min första egenstickade lusekofta! Denär hyfsat liksidig fram och bak så den kan jag nog ha att bära i både på magen och ryggen.
Ah, det låter jättesmart... och snyggt! :) Själv kan jag inte bära på ryggen så jag är lite avis på det, det ser så mysigt och praktiskt ut! :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?