Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av alp
Börjar fundera på långsjal och didymos-bilderna får det att se så enkelt ut... Vem säljer didymos i Sverige? Ni som har långsjal och vet - hur skiljer sig Didymos från andra? Ska man tänka på något särskilt när man väljer sort?
Av alp
ja det var ett väldans pris...o jag som inte ens vet om jag gillar långsjal - ska prova lakan först...
men - jag tycker det ser så smidigt ut - eller har de minsta möjliga tyg på bilderna för resp. knytning? får väl fundera lite till...kan någon rekommendera en liknande långsjal lite billigare?
Användarens profilbild
Av Helena
alp skrev:Börjar fundera på långsjal och didymos-bilderna får det att se så enkelt ut... Vem säljer didymos i Sverige? Ni som har långsjal och vet - hur skiljer sig Didymos från andra? Ska man tänka på något särskilt när man väljer sort?
Didymos är gjord av ekologiskt odlad bomull, det är därför den är så dyr. Den är lite smalare än Storchenwiegen, annars tror jag inte att det är så stor skillnad. Det är nog lika lätt eller svårt att knyta en Didymos som en annan vävd sjal. På www.babydesign.se kommer Ingrid att ta hem Hoppedizen som också är en vävd långsjal, den kommer att bli rätt billig, lite över 500 kronor. Det kanske kunde vara ett alternativ.

Hur gammalt var ditt barn?
Av alp
han är lite över 6 månader. jag har varit lite emot tanken på långsjal (har dock aldrig provat) - tror jag skulle känna mig hemskt varm och inbakad i flera meter tjockt tyg men kanske något tunnar och lite elastiskt om nu elastiskt fungerar till lite äldre barn också.
Användarens profilbild
Av Helena
Katharina skrev:Jag upplever didymosen som lite tjockare än storchenwiege. Det kan kännas väldigt främmande att snurra in sig i en lång didy om man inte är riktigt säker ;-) Det är mycket tyg och kanske inte så lätt att hantera på en gång.

Men du gör helt rätt som provar med lakan först. Om du vill ha en lätt och tunn sjal så rekomenderar jag inte didymosen.
Så du tycker att Didymosen är tjockare än Storken? Jag har ju bara testat en Didymos som en kompis har och jag kommer inte riktigt ihåg hur tjock den kändes. Men sen är det tydligen så att just Leo-sjalarna är lite tunnare än de andra Storkarna. Min Inka känns rätt tjock.
Av alp
Lin skrev:[Vad lustigt egentligen... Men det gör det ju också lite roligare, då finns det ju ännu fler olika sjalar att välja på! :D

ja, men också ännu mer förvirrande (trodde inte det var möjligt...)för oss som precis börjat upptäcka sjalvärlden :roll: . Jag vill absolut ha en tunn sjal och trodde storken var den kraftigaste av dem men där hade jag visst fel.
Användarens profilbild
Av Helena
alp skrev:
Lin skrev:[Vad lustigt egentligen... Men det gör det ju också lite roligare, då finns det ju ännu fler olika sjalar att välja på! :D

ja, men också ännu mer förvirrande (trodde inte det var möjligt...)för oss som precis börjat upptäcka sjalvärlden :roll: . Jag vill absolut ha en tunn sjal och trodde storken var den kraftigaste av dem men där hade jag visst fel.
De riktigt tunna sjalarna är ju Ella Roo och Amazonas Antigua, då kanske du ska välja mellan dem. De andra är rätt tjocka, fast skiljer sig ju tydligen något åt.
Användarens profilbild
Av sillen
Jag har en Didy/Katja, erkänner att den låg i skåpet ett par månader innan jag kände mig mogen att ta itu med den tjocka gardinen - MEN vad jag ångrar att jag inte gjorde det tidigare!

Den känns inte tjock och korvig alls; utan trygg, ombonad, nästan som skräddarsydd för just mig och Pytte!
Användarens profilbild
Av Helena
sillen skrev:Jag har en Didy/Katja, erkänner att den låg i skåpet ett par månader innan jag kände mig mogen att ta itu med den tjocka gardinen - MEN vad jag ångrar att jag inte gjorde det tidigare!

Den känns inte tjock och korvig alls; utan trygg, ombonad, nästan som skräddarsydd för just mig och Pytte!
Alltså ju äldre barn, desto mer uppskattar man stadiga sjalar tycker jag. Jag har gått från Babybundler till Ella roo till Storchenwiege. Känner verkligen att min sprattlige pojke sitter jätte bra i Storchenwiegen.
Det är också så härligt med riktigt mycket tyg till lite större barn, så att man kan stoppa in huvudet ordentligt när de somnat.

Önskar att det låg en Katja i mitt skåp :D
Av alp
har tittat på storkis-sjalarna - någon som vet om tyget ulli är av det tjocka eller tunna storkis-tyget? tror ni alla leo är tunnare (såg att leo rouge ska vara lite tunnare)?
Användarens profilbild
Av Helena
alp skrev:har tittat på storkis-sjalarna - någon som vet om tyget ulli är av det tjocka eller tunna storkis-tyget? tror ni alla leo är tunnare (såg att leo rouge ska vara lite tunnare)?
Hej!
Det är bara den uppfattningen jag fått, att Leo-sjalarna pga sitt speciella vävsätt, gåsöga, är lite tunnare och smidigare än de andra Storchenwiege-sjalarna. Ingrid på Babydesign sa iallafall att det var så, och jag har också tyckt det när jag kännt på dem. Men det är ju ändå ingen supertunn sjal så att säga. Så stor skillnad är det kanske inte.
Användarens profilbild
Av Helena
Katharina skrev:Jag upplever didymosen som lite tjockare än storchenwiege. Det kan kännas väldigt främmande att snurra in sig i en lång didy om man inte är riktigt säker ;-) Det är mycket tyg och kanske inte så lätt att hantera på en gång.

Men du gör helt rätt som provar med lakan först. Om du vill ha en lätt och tunn sjal så rekomenderar jag inte didymosen.
Katharina, varför kör du inte Didyn några gånger i tvättmaskinen, så att den blir lite mjukare?
Användarens profilbild
Av Helena
Katharina skrev:
Helena skrev:
Katharina, varför kör du inte Didyn några gånger i tvättmaskinen, så att den blir lite mjukare?
Jag är lite rädd att den ska krympa så jag inte kan knyta fram :oops:

Men det låter som om jag inte gillar den och så är det inte ;-) Jag älskar didyn men tycker den är lite speciell.
Ok, jag förstår. Jag har ju också läst att just Didyn behöver man inte tvätta innan man använder den. Det ska man ju göra med andra sjalar helst.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?