- mån jun 04, 2007 10:51
- 06
- 09
Jag får inte ordning på min nya Patapum 2.20! *muttrar* Jag får inte till det så det blir skönt. Problemet i korthet: jag upplever det som om bröstbandet inte går att dra åt tillräckligt för mig (smala över axlar, bröstkorgens omkrets är 70 cm). Antingen får jag dra åt axelbanden så att det känns trångt och gör ont att bära efter en stund eller så är det för luftigt så barnet hänger ganska löst…
Det känns inte som om bröstbandet avlastar alls på bröstet, utan som jag bär allt med axlarna. När jag drar åt axelbanden för att få bebisen nära mig, så känns det som om axlarna blir låsta. På ryggen går lite bättre än på magen. Mina sjalvana vänner som försökte hjälpa till tyckte också att det såg ut som om bröstbandet inte gick att spänna nog. Är det verkligen så illa?
Hur ska jag rätta till det? Några expertips?
Det känns inte som om bröstbandet avlastar alls på bröstet, utan som jag bär allt med axlarna. När jag drar åt axelbanden för att få bebisen nära mig, så känns det som om axlarna blir låsta. På ryggen går lite bättre än på magen. Mina sjalvana vänner som försökte hjälpa till tyckte också att det såg ut som om bröstbandet inte gick att spänna nog. Är det verkligen så illa?
Hur ska jag rätta till det? Några expertips?