Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anna
jo det är sant. Och jag tror också att man kan bära på höft och rygg även mot slutet om man inte har problem med fogar eller ork rent allmänt.
Användarens profilbild
Av Helena
Ni får väl ta lite bilder när ni bär med stora magar lite längre fram, så att vi får se hur det ser ut.
Användarens profilbild
Av Anna
Anna skrev:Men det är nog ganska ovanligt med så lite mage??? Med Tyra hade du ju mindre när det var en månad kvar än jag hade i v 20.
Nu när jag läser i efterhand så tycker jag nog det ser lite elakt ut! Det var verkligen inte min avsikt - hoppas du inte tolkade det så. Naturligtvis är det inte SÅ ovanligt och det är lite svårt att jämföra magar med. Jag hade nästan dubbelt så stor unge i min mage och är bra mycket kortare än du och sen är det ju så mycket annat som spelar in. Jag önskar att jag inte får för stor mage denna gången.
Användarens profilbild
Av Helena
Det där med stora magar, behöver väl inte heller alltid (fast kanske ofta) betyda stora bebisar. På BB var det en kvinna som fick en 4,5 kilos bebis och hon sa, att hon hade inte alls haft stor mage, bebisen hade tydligen legat och klämmt ihop sig på ett finurligt sätt.
Användarens profilbild
Av tinaw
Nä, det där med magar är nog svårt att jämföra. Själv har jag aldrig haft så mycket mage som den här gången (fast den är inte särskilt stor nu heller), när jag väntade Samuel var det en som trodde att jag skojade i v 30 när jag sade att jag skulle ha barn! (och jag hade precis innan beklagat mig för min man att ingen kunde se att jag var gravid och han sade att det syntes jättebra... :cry: )
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Vi köpte vår spjälsäng begagnad för 200 kr inkl madrass. IKEAS Gulliver var det. BIllig redan som ny i och för sig och dessutom säker enlligt vi föräldrars test.
Av alp
Det är enkelt att göra en långsjal av ett vanligt, inte alltför gammalt o slitet, lakan: dela lakanet på mitten på längden, sy ihop delarna med förslagsvis fällsöm eller vändsöm, fålla den klippta sidan.
Tänkte prova detta innan jag köper.

Probleme är att jag knappt vet hur en symaskin ser ut och än mindre vad en fällsöm eller vändsöm är - kan du förklara? kan man ställa in det på en vanlig symaskin?
Senast redigerad av alp den lör maj 21, 2005 19:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av tinaw
Vändsöm: Använd vanlig raksöm hela tiden. Lägg tyget aviga mot aviga. Sy en pressarfotsbredd in (7 mm ca). Vänd tygstyckena så att rätan kommer mot rätan. Sy en raksöm till, denna gång 1 cm från kanten. Nu är den gamla sömsmånen "insydd", den syns inte mer. Vik sömmen åt sidan och sy fast den i tyget med raksöm ca 3 mm från kanten. Hoppas det var begripligt, jag är rätt trött.

Fällsöm är en mer komplicerad variant på samma sak. Lycka till!
Av alp
Tack Tinaw för hjälpen - plockade fram lakan igår och nu väntar jag bara på en lånemaskin... :D
Användarens profilbild
Av sus
alp skrev:
Det är enkelt att göra en långsjal av ett vanligt, inte alltför gammalt o slitet, lakan: dela lakanet på mitten på längden, sy ihop delarna med förslagsvis fällsöm eller vändsöm, fålla den klippta sidan.
Är det inte enklare att sprätta upp ett påslakan och klippa det mitt i tu på längden, då slipper man sy och får i alla fall ihop drygt 4 meter tyg....
Användarens profilbild
Av Anna
jo det kan man naturligtvis också göra om man har ett sådant över. men jag tror nog mest att lakan sjalen är en testsjal man har för att se om man gillar prinsipen och sen skaffar men något som är lite med avlastande och kankse lite snyggare med. Så då är det ju inte så noga med den där sömmen eller ej.
Användarens profilbild
Av tinaw
Är det inte enklare att sprätta upp ett påslakan och klippa det mitt i tu på längden, då slipper man sy och får i alla fall ihop drygt 4 meter tyg....
Jovisst går det, men jag skulle inte lita på den gamla sömmen utan sy om den ändå. De brukar inte hålla, helt enkelt, och inte tyget där heller (och så är sömmen ju inte fäst i ena änden längre när man klipper av den). Sjalmåtten blir detsamma i stort sett, och av ett påslakan får man TVÅ sjalar :shock: ... Och vi vet ju alla att två sjalar är bättre än en... ... ... :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?